Ce se întâmplă cu legendara industrie auto a Germaniei. Cifrele care sperie întreaga Europă
Volkswagen
Scăderea numărului de maşini fabricate în Germania a dus în ianuarie la un declin neaşteptat al producţiei industrial, motorul de creştere al celei mai mari economii europene fiind puternic afectat de tensiunile comerciale globale şi de incertitudinile legate de Brexit, transmite Reuters.
Producţia, ajustată în funcţie de factorii sezonieri şi inflaţie, a înregistrat în ianuarie un declin 3,3%, comparativ cu perioada similară din 2018, şi a scăzut cu 0,8% faţă de decembrie 2018, a anunţat luni Oficiul federal de statistică (Destatis), în timp ce analiştii se aşteptau la o creştere lunară de 0,5%.
Exporturile au urcat cu 1,7% comparativ cu ianuarie 2018 dar au rămas nemodificate faţă de decembrie 2018. În ianuarie, importurile au crescut cu 1,5% faţă de decembrie, şi cu 5% faţă de ianuarie 2018, astfel încât excedentul comercial al Germaniei s-a redus la 18,5 miliarde de euro (20,80 miliarde de dolari).
Datele pentru decembrie au fost revizuite în creştere, înregistrându-se o creştere a producţiei de 0,8%, faţă de un declin de 0,4% previzionat anterior.
"Datele privind producţia industrială sunt îngrijorătoare şi cimentează impresia că economia europeană încetineşte, iar procesul nu este unul temporar", a avertizat Antoine Bouvet, analist la Mizuho.
Separat, datele publicate luni de Ministerul Economiei arată că producţia auto a scăzut cu 9,2% în ianuarie.
Avântul PIB-ului Germaniei ar urma să încetinească deoarece exportatorii sunt afectaţi de cererea globală mai slabă, disputele comerciale dintre SUA şi China, şi Brexit.
Aceste riscuri externe sunt parţial compensate de majorarea cheltuielilor de consum, sprijinite de piaţa solidă a forţei de muncă şi de ratele scăzute ale dobânzilor.
Pe acelasi subiect: