Ce se întâmplă cu legendara industrie auto a Germaniei. Cifrele care sperie întreaga Europă
Volkswagen
Scăderea numărului de maşini fabricate în Germania a dus în ianuarie la un declin neaşteptat al producţiei industrial, motorul de creştere al celei mai mari economii europene fiind puternic afectat de tensiunile comerciale globale şi de incertitudinile legate de Brexit, transmite Reuters.
Producţia, ajustată în funcţie de factorii sezonieri şi inflaţie, a înregistrat în ianuarie un declin 3,3%, comparativ cu perioada similară din 2018, şi a scăzut cu 0,8% faţă de decembrie 2018, a anunţat luni Oficiul federal de statistică (Destatis), în timp ce analiştii se aşteptau la o creştere lunară de 0,5%.
Exporturile au urcat cu 1,7% comparativ cu ianuarie 2018 dar au rămas nemodificate faţă de decembrie 2018. În ianuarie, importurile au crescut cu 1,5% faţă de decembrie, şi cu 5% faţă de ianuarie 2018, astfel încât excedentul comercial al Germaniei s-a redus la 18,5 miliarde de euro (20,80 miliarde de dolari).
Datele pentru decembrie au fost revizuite în creştere, înregistrându-se o creştere a producţiei de 0,8%, faţă de un declin de 0,4% previzionat anterior.
"Datele privind producţia industrială sunt îngrijorătoare şi cimentează impresia că economia europeană încetineşte, iar procesul nu este unul temporar", a avertizat Antoine Bouvet, analist la Mizuho.
Separat, datele publicate luni de Ministerul Economiei arată că producţia auto a scăzut cu 9,2% în ianuarie.
Avântul PIB-ului Germaniei ar urma să încetinească deoarece exportatorii sunt afectaţi de cererea globală mai slabă, disputele comerciale dintre SUA şi China, şi Brexit.
Aceste riscuri externe sunt parţial compensate de majorarea cheltuielilor de consum, sprijinite de piaţa solidă a forţei de muncă şi de ratele scăzute ale dobânzilor.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS