Proiect gigant de infrastructură în Europa. Ministrul de externe britanic propune construirea unui pod peste Canalul Mânecii. Downing Street: “Nu există planuri concrete”
Pod suspendat
Ministrul de externe britanic, Boris Johnson, unul dintre cei mai fervenţi militanţi pentru ieşirea Marii Britanii din UE, a pledat pentru construirea unui pod gigant peste Canalul Mânecii, care să lege Marea Britanie de Franţa, informează Reuters, care citează BBC şi The Daily Telegraph.
Potrivit Agerpres, Johnson a făcut această propunere în cadrul celui de-al 35-lea summit franco-britanic desfăşurat joi, la Academia militară regală din Sandhurst, ocazie cu care premierul britanic Theresa May şi preşedintele francez Emmanuel Macron au convenit să aprofundeze cooperarea bilaterală în materie de imigraţie şi securitate.
În cadrul întâlnirii, la care au participat, de asemenea, miniştri şi reprezentanţi ai serviciilor de informaţii din ambele ţări, Boris Johnson a subliniat: "conexiunile bune" sunt vitale pentru relaţiile viitoare, potrivit BBC.
Johnson, cunoscut pentru înclinaţia sa pentru proiecte mari de infrastructură, a spus că actualul tunel pe sub canalul Mânecii prin care trece trenul Eurostar, trebuie să fie doar 'primul pas' în comunicaţiile dintre Marea Britanie şi Franţa.
Fostul primar al Londrei, care a condus campania de ieşire a Marii Britanii din UE la referendumul din 2016, i-a spus preşedintelui Emmanuel Macron că este 'ridicol' că cele două mari economii sunt legate de o singură cale ferată. Apoi a sugerat construirea unei a doua conexiuni, iniţiativă la care Macron a răspuns: “Sunt de acord. Să facem asta!”, scrie The Daily Telegraph.
So much important work in #UKFRSummit outcomes, but I’m especially pleased we are establishing a panel of experts to look at major projects together. Our economic success depends on good infrastructure and good connections. Should the Channel Tunnel be just a first step?
— Boris Johnson (@BorisJohnson) January 18, 2018
“Succesul nostru economic depinde de o bună infrastructură şi de conexiuni bune. Tunelul de sub Canalul Mânecii poate ar trebui să fie doar primul pas?”, se întreabă Johnson într-o postare pe Twitter.
Dar ministrul de externe britanic nu a menţionat în mod explicit ideea unui pod în public şi nu este clar dacă s-au purtat discuţii detaliate despre cum poate fi construit sau finanţat un astfel de amplu proiect, conform Reuters.
Potrivit The Daily Telegraph, Johnson consideră că un pod de 22 de mile (35,4 km) peste Canalul Mânecii, finanţat din fonduri private, poate fi acum o opţiune şi ar oferi posibilitatea de creştere a turismului şi comerţului după Brexit. “Tehnologiile evoluează neîncetat şi există multe poduri mai lungi în alte părţi”, a spus el, conform ziarului citat.
Downing Street: “Nu există planuri concrete” pentru un pod între Marea Britanie și Franța
BBC informează ulterior că Guvenul britanic a precizat că “nu există planuri concrete” în ceea ce privește un pod care să lege Marea Britanie de Franța și că Boris Johnson s-a referit la o echipă de experți care va lucra la proiecte majore anglo-franceze.
Întrebat despre declarațiile lui Boris Johnson, purtătorul de cuvânt al prim-ministrului a spus: “Nu am văzut niciun plan legat de acest lucru (un pod peste Canalul Mânecii, care să lege Marea Britanie de Franța, n.red.). Dar vom continua să avem legături foarte apropiate cu Franța din punct de vedere economic, cultural și în domenii ca apărarea și securitatea pentru multe decenii de acum înainte.”
"Ceea ce am decis ieri (joi, n.red.) și ceea ce a vrut să spună și ministrul de externe în postarea de pe Twitter este că va exista o echipă de experți care va lucra împreună la proiecte majore, inclusiv de infrastructură. Și vrem să construim cu colegii francezi un viitor prosper”, a mai spus acesta.
Un purtător de cuvânt al președintelui Emmanuel Macron a confirmat că acesta a avut o discuție cu Johnson despre un pod, iar șeful statului francez i-a spus: “Problema accesului este una importantă”. El a negat, însă că președintele Macron i-ar fi răspuns: “Sunt de acord, să facem asta!”
În opinia specialiștilor în construcții, ideea lui Johnson nu este imposibil de pus în practică și este ”perfect fezabilă”. Ian Firth, fostul președinte al Institutului pentru Inginerie Structurală de la Londra, a declarat că ideea unui pod peste Canalul Mânecii a mai fost luată în calcul și înainte.
“Înainte ca tunelul să fie construit, au existat planuri pentru un pod și erau realizabile. Mai există poduri similare, nu de aceeași anvergură, dar există. De exemplu, podul care leagă Danemarca de Suedia, construit recent, nu la fel de lung, dar care a fost o provocare tehnologică asemănătoare”, a explicat Firth, potrivit The Telegraph.
Criticii ideii au pus sub semnul întrebării viabilitatea unei astfel de structuri, având în vedere că va fi construită peste cea mai aglomerată rută maritimă din lume, dar Ian Firth susține că se poate opta pentru o combinație între pod și tunel – așa cum este și Podul Oresund dintre Suedia și Danemarca, pentru a evita impactul asupra traficului maritim.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS