''Deşi sperăm în continuare într-un acord global între Uniunea Europeană şi Regatul Unit, este mult prea riscant să se creadă că totul va merge bine de la o zi la alta'', a declarat De Juniac într-un comunicat, scrie Agerpres.

În opinia directorului IATA, din care fac parte 290 de companii aeriene, lumea ''trebuie să se pregătească pentru orice eventualitate''.

''Documentele guvernului britanic privind implicaţiile pentru transportul aerian de la început 'fără un acord' cu UE prezintă în mod clar extrema gravitate a mizelor şi subliniază imensa activitate ce va fi necesară pentru a menţine legăturile aeriene vitale'', a explicat De Juniac.

''Nu este vorba doar de a autoriza zborurile la decolare şi la aterizare'', a adăugat el, subliniind că ''totul, de la licenţele piloţilor la dispoziţiile în materie de securitate, trebuie să facă obiectul unui acord''.

Citește și: Guvernul de la Londra a finalizat sistemul de imigrare post-Brexit pentru cetățenii UE. Cine va fi favorizat

Scenariul terifiant al unui “hard Brexit”: Marea Britanie va intra în “stare de urgență”, dacă va părăsi UE fără un acord

Această declaraţie intervine după ce guvernul britanic a publicat luni o a treia serie de note tehnice, pe o întreagă serie de subiecte, referitoare la posibile consecinţe ale unei ieşiri abrupte din UE.

Referitor la companiile aeriene britanice şi europene, ele ar putea pierde dreptul de a opera zboruri între Uniunea Europeană şi Regatul Unit, potrivit notelor respective.

Ministrul britanic pentru Brexit, Dominic Raab, a recunoscut la BBC că există ''riscuri de perturbare pe termen scurt''.

Marea Britanie este semnatară a convențiilor internaționale din aviație, care permit companiilor aeriene să intre și să iasă din țară, prin intermediul Uniunii Europene. Odată ieșită din UE, Marea Britaie nu va mai fi parte a acestor convenții, astfel că există posibilitatea foarte reală ca toate avioanele să rămână la sol.

În același context, producătorul european de avioane Airbus a anunțat, în iunie, că un Brexit fără un acord va fi “catastrofal” și va arunca producția de aeronave în aer, amenințând viitorul său în Marea Britanie. Compania fabrică aipile avioanelor comerciale în Regatul Unit, unde are peste 15.000 de angajați.

Cu şase luni până la Brexit, negocierile privind ieşirea regatului din UE bat pasul pe loc. Părţile contau pe obţinerea unui acord la summitul UE din 18-19 octombrie la Bruxelles, dar se pune acum problema unui nou summit la jumătatea lunii noiembrie.