Avioanele care leagă Marea Britanie de UE ar putea rămâne la sol, după Brexit. Avertisment IATA
British Airways
Directorul general al Asociaţiei Internaţionale de Transport Aerian (IATA), Alexandre de Juniac, şi-a exprimat preocuparea în legătură cu viitorul legăturilor aeriene dintre Uniunea Europeană şi Marea Britanie în caz de eşec al negocierilor privind Brexit-ul, relatează miercuri AFP.
''Deşi sperăm în continuare într-un acord global între Uniunea Europeană şi Regatul Unit, este mult prea riscant să se creadă că totul va merge bine de la o zi la alta'', a declarat De Juniac într-un comunicat, scrie Agerpres.
În opinia directorului IATA, din care fac parte 290 de companii aeriene, lumea ''trebuie să se pregătească pentru orice eventualitate''.
''Documentele guvernului britanic privind implicaţiile pentru transportul aerian de la început 'fără un acord' cu UE prezintă în mod clar extrema gravitate a mizelor şi subliniază imensa activitate ce va fi necesară pentru a menţine legăturile aeriene vitale'', a explicat De Juniac.
''Nu este vorba doar de a autoriza zborurile la decolare şi la aterizare'', a adăugat el, subliniind că ''totul, de la licenţele piloţilor la dispoziţiile în materie de securitate, trebuie să facă obiectul unui acord''.
Această declaraţie intervine după ce guvernul britanic a publicat luni o a treia serie de note tehnice, pe o întreagă serie de subiecte, referitoare la posibile consecinţe ale unei ieşiri abrupte din UE.
Referitor la companiile aeriene britanice şi europene, ele ar putea pierde dreptul de a opera zboruri între Uniunea Europeană şi Regatul Unit, potrivit notelor respective.
Ministrul britanic pentru Brexit, Dominic Raab, a recunoscut la BBC că există ''riscuri de perturbare pe termen scurt''.
Marea Britanie este semnatară a convențiilor internaționale din aviație, care permit companiilor aeriene să intre și să iasă din țară, prin intermediul Uniunii Europene. Odată ieșită din UE, Marea Britaie nu va mai fi parte a acestor convenții, astfel că există posibilitatea foarte reală ca toate avioanele să rămână la sol.
În același context, producătorul european de avioane Airbus a anunțat, în iunie, că un Brexit fără un acord va fi “catastrofal” și va arunca producția de aeronave în aer, amenințând viitorul său în Marea Britanie. Compania fabrică aipile avioanelor comerciale în Regatul Unit, unde are peste 15.000 de angajați.
Cu şase luni până la Brexit, negocierile privind ieşirea regatului din UE bat pasul pe loc. Părţile contau pe obţinerea unui acord la summitul UE din 18-19 octombrie la Bruxelles, dar se pune acum problema unui nou summit la jumătatea lunii noiembrie.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS