Tigarile electronice, o piata in valoare de 3 mld. dolari, in vizorul autoritatilor de reglementare din SUA. Cine le va putea cumpara si in ce conditii
Producatorii de tigari electronice, ca Lorillard si Altria Group, vor fi verificati in premiera de autoritatile de reglementare din SUA, pentru a putea ramane pe piata, potrivit unui proiect al Administratiei pentru Alimente si Medicamente care nu exclude reclamele pentru aceste produse sau aromele.
Institutia a anuntat joi ca vrea sa extinda aria de control asupra industriei tutunului pentru a include si piata tigarilor electronice, in valoare de 3 miliarde dolari, precum si trabucurile si tutunul pentru narghilea, transmite Bloomberg, citata de Mediafax.
Regulile, daca vor fi adoptate, vor limita vanzarile catre minori, vor interzice distribuirea mostrelor gratuite si vor impune avertismentele referitoare la dependenta data de nicotina.
Asociatiile consumatorilor au avertizat ca producatorii de tigari electronice folosesc arome de bomboane, reclamele TV si sponsorizeaza festivaluri de muzica pentru a atrage tinerii, care au dublat utilizarea acestor produse in 2012, fata de anul precedent.
"Pentru prima oara, o autoritate de reglementare independenta va evalua aceste produse, pe baze stiintifice. Pentru prima oara, autoritatea de reglementare isi va face datoria", a declarat Mitch Zeller, director al Centrului pentru Produse din Tutun al Agentiei pentru Alimente si Medicamente.
Agentia a obtinut dreptul, in 2009, de a reglementa activitatea producatorilor de tigari electronice si trabucuri, dar noul proiect, supus dezbaterilor publice timp de 75 de zile, prevede ca acestia sa puna la dispozitia institutiei si listele cu ingredientele folosite. Agentia analizeaza si studiile disponibile efectuate asupra aromelor pentru tigarile electronice, a declarat comisarul Margaret Hamburg.
Majoritatea tigarilor electronice contin nicotina, dar nu si gudron, arsenic si alte chimicale comune produselor din tutun.
La sfarsitul anului trecut, utilizarea tigarilor electronice a fost interzisa in spatiile publice din New York. Ulterior, Chicago si Los Angeles au impus reguli similare.
Producatorii de tigari trebuie sa respecte in SUA standardele Agentiei pentru Alimente si Medicamente, acestea nu pot fi vandute minorilor, iar pe pachete trebuie sa existe avertismente referitoare la efectele nocive. Tigarile nu pot fi comercializate online, promovate la televiziune, sau prin sposorizari si nu pot include arome. Mentolul este permis, dar ingredientul este analizat de Agentia pentru Alimente si Medicamente.