"Comitetul de Conformare al Protocolului de la Kyoto a comunicat, in sedinta publica, decizia finala referitoare la neconformitatile identificate la nivelul Inventarului National al Emisiilor de Gaze cu Efect de Sera (INEGES 2010), transmis in 2010 de Romania. Decizia finala a Comitetului de Conformare confirma concluziile preliminare adoptate in 8 iulie 2011. Potrivit acestora, Romania trebuie sa asigure derularea si dezvoltarea masurilor menite sa asigure indeplinirea adecvata a tuturor activitatilor si functiunilor specifice inventarului national si sistemului national pentru estimarea emisiilor antropice de gaze cu efect de sera", informeaza, duminica, Ministerul Mediului.

In acelasi timp, in urma cu doua zile, premierul Emil Boc spune ca vrea ca cei vinovati sa plateasca. "Capul sefului Agentiei de Protectie a Mediului trebuie sa fie pe masa daca acest lucru se va intampla. Vreau un plan foarte, foarte riguros ca in maximum sase luni sa se poata relua tranzactionarea acestor certificate, dar vreau capete jos daca o asemenea decizie se ia impotriva Romaniei si cei vinovati sa plateasca", a declarat primul-ministru, citat de Mediafax.

Inventarul National al Emisiilor de Gaze cu Efect de Sera pentru 2011 trebuia intocmit de Agentia Nationala pentru Protectia Mediului (ANPM).

Florentina Manea, director al Directiei Schimbari Climatice din Ministerul Mediului, declara, in aprilie 2011, ca Romania negociaza vanzarea acestor certificate cu companii din tari care nu si-au indeplinit obligatiile din protocolul de la Kyoto, precum Japonia, Spania, Portugalia sau Canada.

Romania are un surplus 300 de mil. de certificate de emisii de carbon

Potrivit statisticilor oficiale, Romania dispune de un surplus de 300 de milioane de certificate de emisii de gaze cu efect de sera.

Prin vanzarea surplusului de certificate de emisii, autoritatile estimau anul trecut ca vor obtine intre 1,2 si 2,5 miliarde euro.

Cu suspendari similare au mai fost sanctionate, in trecut, de acelasi for, si Grecia, Bulgaria si Croatia.

Citeste si:

The Economist: Cel mai ieftin autoturism din lume, un dezastru. Ce greseli au facut producatorii masinii care a inspirat Renault sa creeze Logan

Buffet salveaza piata financiara, din nou. Care sunt motivele pentru care valoarea actiunilor Bank of America au crescut cu 26%