Ford vrea rediscutarea contractului de privatizare a Automobile Craiova
Compania Ford a solicitat reanalizarea unor clauze din contractul de privatizare a Automobile Craiova. Presedintele AVAS, Aurelian Popa, a spus ca singura solicitare venita pana in prezent din partea Ford se refera la simplificarea prevederilor din contractul de privatizare legate de restructurararea companiei Automobile Craiova.
"Ford nu vrea sa pastreze din ce a fost Automobile Craiova decat uzina, terenul din incinta, un bloc in Craiova si un activ in Constanta. In rest, ei au spus ca toate angajamentele raman neschimbate. Ne vom intalni cu reprezentantii Ford sa vedem care sunt solicitarile", a spus Aurelian Popa, citat de Mediafax.
Seful AVAS a mai spus ca, dupa parerea sa, constructorul american de masini ar mai putea solicita unele modificari privind termenele asumate, nu si de ordin valoric.
Reprezentantii Ford au afirmat, la randul lor, ca angajamentele vor ramane neschimbate.
Ford Motor a achizitionat in septembrie 2007 un pachet reprezentand 72,4% din actiunile Automobile Craiova, pentru 57 milioane euro.
Tranzactia a fost analizata de Comisia Europeana, care a concluzionat ca Guvernul a acceptat un pret de vanzare mai mic in schimbul asigurarii de catre compania americana a unui anumit nivel de productie si de ocupare a fortei de munca.
Astfel, CE a considerat ca Romania a acordat Ford un ajutor de stat ilegal in valoare de 27,56 milioane de euro si a solicitat Guvernului sa recupereze aceasta suma.
La doi ani si jumatate de la achizitia uzinei din Craiova, Ford a asamblat aproximativ 400 de autovehicule, ceea ce insemna ca Ford Romania trebuie sa mareasca productiea de 625 de ori intr-un an si jumatate.
Conform intelegerii dintre cele doua parti, compania Ford va fi sanctionata cu pana la 25% din pretul de cumparare al societatii daca la Craiova se produc mai putin de 200.000 de vehicule.
Incont.ro este disponibil si in varianta pentru mobil: m.incont.ro!
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS