"Ford nu vrea sa pastreze din ce a fost Automobile Craiova decat uzina, terenul din incinta, un bloc in Craiova si un activ in Constanta. In rest, ei au spus ca toate angajamentele raman neschimbate. Ne vom intalni cu reprezentantii Ford sa vedem care sunt solicitarile", a spus Aurelian Popa, citat de Mediafax.

Seful AVAS a mai spus ca, dupa parerea sa, constructorul american de masini ar mai putea solicita unele modificari privind termenele asumate, nu si de ordin valoric.

Reprezentantii Ford au afirmat, la randul lor, ca angajamentele vor ramane neschimbate.

Ford Motor a achizitionat in septembrie 2007 un pachet reprezentand 72,4% din actiunile Automobile Craiova, pentru 57 milioane euro.

Tranzactia a fost analizata de Comisia Europeana, care a concluzionat ca Guvernul a acceptat un pret de vanzare mai mic in schimbul asigurarii de catre compania americana a unui anumit nivel de productie si de ocupare a fortei de munca.

Astfel, CE a considerat ca Romania a acordat Ford un ajutor de stat ilegal in valoare de 27,56 milioane de euro si a solicitat Guvernului sa recupereze aceasta suma.

La doi ani si jumatate de la achizitia uzinei din Craiova, Ford a asamblat aproximativ 400 de autovehicule, ceea ce insemna ca Ford Romania trebuie sa mareasca productiea de 625 de ori intr-un an si jumatate.

Conform intelegerii dintre cele doua parti, compania Ford va fi sanctionata cu pana la 25% din pretul de cumparare al societatii daca la Craiova se produc mai putin de 200.000 de vehicule.

Incont.ro este disponibil si in varianta pentru mobil: m.incont.ro!