Totodata, actionarii au decis luni in AGA desfiintarea a doua dintre cele mai importante divizii din cadrul societatii, cea de vehicule feroviare si urbane, specializata in constructia de locomotive, si divizia de reparatii si modernizari utilaje, potrivit deciziilor sedintei transmise marti Bursei.

Anul 2000 a fost ultimul incheiat pe profit de Electroputere, compania obtinand atunci un castig de 82,1 milioane lei. In urmatorii 11 ani compania a inregistrat pierderi in valoare cumulata de peste 870 milioane lei, desi isi propusese de mai multe ori sa obtina profit.

Electroputere a anuntat in Luna martie ca va disponibiliza 350 de salariati, reprezentand 21% din numarul total de angajati, din cauza lipsei de comenzi, a reorganizarii activitatii si a cresterii costurilor cu personalul. La finalul lunii iunie a anului trecut Electroputere avea 1.620 de angajati.

Compania va renunta definitiv la productia de locomotive, desi grupul Al Arrab, care a cumparat firma de la stat in anul 2007, promitea ca va transforma firma intr-un gigant industrial la nivel mondial, prin includerea uzinei in strategia de globalizare a companiei Al-Arrab Contracting, iar productia de locomotive va fi mentinuta.

Firma saudita Al-Arrab Contracting Company Limited detine 86,28% din actiunile Electroputere, in baza unui contract de privatizare incheiat in 2007.

Uzina va ramane cu trei divizii de productie, respectiv aparataj electric, masini electrice rotative, transformatoare de putere, o divizie de servicii generale, precum si fabricile Scule, Dispozitive, Verificatoare, Piese Turnate si Forjate, Reparatii si Modernizari de masini Unelte si Instalatii Tehnologice.