Electroputere nu mai face locomotive la Craiova si estimeaza ca trece pe profit in acest an, dupa 11 ani de pierderi
Electroputere Craiova (EPT) a bugetat pentru acest an un profit de 23,55 milioane lei, dupa ce anul trecut a inregistrat un rezultat negativ de 48 milioane lei, iar in ultimii 11 ani a acumulat pierderi in valoare cumulata de peste 870 milioane lei, scrie Mediafax.
Totodata, actionarii au decis luni in AGA desfiintarea a doua dintre cele mai importante divizii din cadrul societatii, cea de vehicule feroviare si urbane, specializata in constructia de locomotive, si divizia de reparatii si modernizari utilaje, potrivit deciziilor sedintei transmise marti Bursei.
Anul 2000 a fost ultimul incheiat pe profit de Electroputere, compania obtinand atunci un castig de 82,1 milioane lei. In urmatorii 11 ani compania a inregistrat pierderi in valoare cumulata de peste 870 milioane lei, desi isi propusese de mai multe ori sa obtina profit.
Electroputere a anuntat in Luna martie ca va disponibiliza 350 de salariati, reprezentand 21% din numarul total de angajati, din cauza lipsei de comenzi, a reorganizarii activitatii si a cresterii costurilor cu personalul. La finalul lunii iunie a anului trecut Electroputere avea 1.620 de angajati.
Compania va renunta definitiv la productia de locomotive, desi grupul Al Arrab, care a cumparat firma de la stat in anul 2007, promitea ca va transforma firma intr-un gigant industrial la nivel mondial, prin includerea uzinei in strategia de globalizare a companiei Al-Arrab Contracting, iar productia de locomotive va fi mentinuta.
Firma saudita Al-Arrab Contracting Company Limited detine 86,28% din actiunile Electroputere, in baza unui contract de privatizare incheiat in 2007.
Uzina va ramane cu trei divizii de productie, respectiv aparataj electric, masini electrice rotative, transformatoare de putere, o divizie de servicii generale, precum si fabricile Scule, Dispozitive, Verificatoare, Piese Turnate si Forjate, Reparatii si Modernizari de masini Unelte si Instalatii Tehnologice.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS