Campania ″După 30 de ani″ vă prezintă astăzi împrejurările în care marii producători internaţionali au început să fie atraşi de piaţă românească de producţie, care a însemnat o forţă de muncă bine preagatită şi salarii mult mai mici ca în alte state europene.

De la fabrici de detergenţi şi băuturi carbogazoase, până la primele magazine fast-food sau mai nou liniile de componente IT, telefonie mobilă şi auto, în România au intrat investitiții majore, care se văd în PIB-ul naţional.

Servicii şi comerţ, producţie şi distribuţie, totul era controlat de stat, înainte de ‘89.

Şi se produceau de toate în România - de la mobila la jucării, de la articole de impracaminte şi încălţăminte la maşini de mic şi mare tonaj sau tehnica militară. Producţia şi desfacerea erau tot în apanajul instituţiilor statului, însă mai toată marfa produsă ajungea la export.

Legea 30 din 1990 a permis apariţia societăţilor comerciale private, iar Registrul Comerţului a înregistrat în acel an sute de cereri, în special în Bucureşti. În toamna lui 90 au fost liberalizate preţurile şi în România se căuta orice. Producţia internă era în stagnare, în schimb importurile se vindeau ca pâinea caldă. Romanii descopereau televizorul color, sucurile la dozator şi turcismele - mărfuri de tot felul, de la Istanbul.

Continuarea pe www.stirileprotv.ro.