Potrivit studiului “Cei mai doriți angajatori”, realizat de compania de consultanță în resurse umane Catalyst Solutions, competiția a fost strânsă între cele mai cunoscute branduri de pe piața din România.

Primele 10 locuri sunt ocupate de companii multinaționale, și anume Oracle, Continental România, Microsoft, IBM, Amazon, OMV Petrom, Grup Renault România, Vodafone, Google și Bosch România.

Angajatori care activează în industriile IT, auto, finanțe, bănci, telecom sau FMCG se regăsesc printre cele mai puternice 20 de branduri nominalizate de participanţii la studiu ca top 3 companii pentru care și-ar dori să lucreze.

Într-o piața foarte aglomerată cu oportunități de carieră și luând în calcul reducerea semnificativă a numărului de candidați, una dintre provocările majore ale companiilor din România constă în atragerea candidaților potriviți. În acest context, nevoia de diferențiere a brandului de angajator este din ce în ce mai mare. Cum mă situez în topul preferințelor grupului meu țintă în raport cu competiția? Câți candidați mă cunosc versus câți mă iau în considerare pentru un job? În ce măsură aspectele cu care mă asociază potențialii candidați reprezintă criterii importante în alegerea unui job? Acestea sunt doar câteva dintre întrebările la care oferă răspuns Studiul Cei Mai Doriți Angajatori, reprezentând un instrument de referință pentru a înțelege comportamentul grupului țintă și percepția externă pe care o are brandul de angajator”, explică Dumitrița Ghenciu, Employer Branding Consultant, Catalyst Solutions

Flexibilitatea, în topul celor mai importante criterii în alegerea unui angajator

În ceea ce privește criteriile care influențează alegerea unui angajator, pe primul loc rămâne, cu o importanță ridicată, pachetul salarial constituit atât din venit, cât și din beneficii (81%), urmat îndeaproape de siguranța locului de muncă (67%).

Se remarcă totuși, o creștere în top a criteriului ce denotă flexibilitatea în cadrul jobului (60%), devenind astfel al 3-lea cel mai important aspect la care se raportează candidații. Aproape la fel de important pentru candidatul anului 2018 este ca angajatorul să ofere o atmosferă de lucru plăcută și ca managementul companiei să încurajeze și să susțină dezvoltarea profesională.

Cum își caută românii job

Rezultatele studiului subliniază faptul că angajatorii trebuie să acorde o atenție specială paginilor de carieră proprii, acestea reprezentând principalele surse de informare pentru candidați (72%). Totodată, sunt motivați să investeasacă din ce în ce mai multe resurse în a oferi o experiență cât mai plăcută și favorabilă dezvoltării angajaților, aceștia fiind ambasadorii brandului de angajator, canal de informare ce ocupa locul doi în cele mai sus cotate canale de informare (67%).

Site-urile de joburi nu își pierd nici ele din importanță, fiind al treilea cel mai frecvent utilizat canal de informare de către candidații aflați în căutarea unui job (60%), respectiv canalul principal atunci când aceștia intenționează să aplice pentru un loc de muncă.

Următoarele canale sunt reprezentate de colegi sau prieteni, LinkedIn, dar și târguri de carieră. Celelalte surse importante de informare sunt reprezentate de paginile de Facebook ale companiilor, comunitățile profesionale online, dar și newsletterele/mailurile de informare și evenimentele online (webinarii, târguri de joburi online).

Rezultatele studiului “Cei Mai Doriți Angajatori” 2018 se bazează pe informaţiile colectate în urma unui chestionar online realizat în perioada martie-mai. La studiu au participat 12.567 de respondenţi cu studii superioare, atât juniori, cât și candidați cu experiență din toată țara.