Prezent la eveniment, premierul Victor Ponta a amintit ca Romania detine deja de la compania Airbus 8 elicoptere EC185 pentru SMURD si s-a aratat convins ca ministerele Apararii si de Interne vor beneficia de pe urma propiectului Super Puma MK1.

"In perioada urmatoare atat armata, Ministerul Apararii Nationale, cat si Ministerul de Interne au nevoie sa-si modernizeze fllotele de elicoptere si sunt convins ca un produs fabricat in Romania cu tehnologia cea mai inalta la nivel mondial este un obiectiv pentru ministerele de resort", a spus Ponta.

El a adaugat ca la proiect s-a lucrat mult timp si trebuie sa se lucreze in continuare, astfel incat in 2015 sa se deschida linia de productie pentru Super Puma MK1, iar in 2016 sa poata zbura prima aeronava produsa de acest tip produsa la Ghimbav.

Guillaume Faury a sustinut, la randul sau, ca noua linie de productie de la Ghimbav va fi benefica pentru Romania din punctul de vedere al tehnologiei, know how-ului, locurilor de munca si va spori competitivitatea economiei romanesti pe plan international, oferind posibilitati de export.

Actionarii IAR Brasov (IARV), companie controlata de stat, au hotarat sa puna la dispozitia Vadstena, firma inregistrata de Airbus Helicopters in Romania, un teren de 15.000 de metri patrati pentru productia de elicoptere Super Puma in Romania, precum si intrarea indirecta in actionariatul firmei din Romania a Airbus Helicopter.

Pe terenul respectiv Vadstena urmeaza sa construiasca o hala industriala in suprafata de 8.550 de metri patrati, destinata proiectului pentru producerea elicopterelor de tip SuperPuma MK1 in Romania.

Actionarii au mandatat Consiliul de Administratie al IAR si conducerea executiva sa negocieze contractul pentru teren, care trebuie sa contina mai multe clauze.

Astfel, terenul va fi pus la dispozitia Vadstena pe durata derularii proiectului privind producerea elicopterelor de tip SuperPuma MK1 in Romania, dar nu mai mult de 99 de ani, in timp ce pretul trebuie sa fie cel putin egal cu cel stabilit de o firma autorizata de evaluare.

Acordul trebuie sa prevada si programul si nivelul de implicare industriala pe termen mediu a IAR in proiectul productiei de elicoptere, sau in alte proiecte Airbus Helicopters, la nivelul de cel putin 140.000 ore manopera/an.

Elicopterul Super Puma are doua locuri pentru piloti si pana la 19 locuri pentru pasageri. Aparatul are, in versiunea EC225, o raza de actiune de 1.135 de lilometri si poate atinge o viteza maxima de 345 km/h.

Elicopterele din familia Super Puma sunt recunoscute pentru aspectul robust, capacitatea foarte buna de ridicare a incarcaturii si abilitatea de operare in conditii de mediu ostile.

Airbus Helicopters, denumita anterior Eurocopter, are aproximativ 23.000 de angajati la nivel mondial, si este prezenta in Romania prin Eurocopter Romania, unde detine 51% din actiuni, diferenta fiind controlata de IAR.

Eurocopter Romania, creata in 2002, a dezvoltat activitati legate de piata civila si militara si este principalul centru industrial din cadrul grupului care executa lucrari de reparatie/revizie si modernizare pentru elicopterele Puma si Alouette de pe piata mondiala.