Transporturile amana inca o data una dintre cele mai asteptate autostrazi din Romania. De ce nu incep lucrarile la Comarnic-Brasov
Ministerul Transporturilor a anuntat ca discutiile vor continua pana in aprilie. Impreuna cu firmele care au castigat licitatia, trebuie sa identifice un model financiar eficient pentru proiect.
Premierul Victor Ponta a cerut initial Ministerului Transporturilor sa decida pana pe 15 februarie daca autostrada Comarnic-Brasov se construieste sau nu cu firmele care au castigat licitatia.
Autostrada Comarnic-Brasov va avea 53 de kilometri, trei tuneluri, 19 viaducte si 15 poduri. Vor fi trei noduri de iesire: Sinaia-Busteni, Predeal si Rasnov.
La intrarea in Sinaia va fi si primul tunel de trei kilometri, asta pentru ca proiectantii au dorit sa evite pe cat posibil zonele locuite si exproprierile. De altfel, despre situatia terenurilor de sub autorstrada autoritatile locale nu ne spun deocamdata nimic.
Dupa doar cativa kilometri, soferii vor da peste prima statie de taxare dinspre Comarnic spre Brasov si tot aici va fi un nod de iesire, ca apoi drumul de mare viteza sa intre din nou in tunel.
Nici la Busteni nu veti putea admira crucea de pe Caraiman pentru ca toata statiunea este ocolita de un tunel de aproape trei kilometri care se termina la intrarea in Azuga. De aici autostrada serpuieste pe partea dreapta pe sensul Bucuresti - Brasov pe langa DN 1, pana la Predeal.
Pe parcursul autostrazii vor fi proprietati afectate de lucrarile de constructie. Oamenii care au terenuri si case in zona nu au fost deocamdata contactati de catre autoritati pentru a discuta despre eventuale expropieri, cu toate ca premierul Romaniei a anuntat la jumatatea lunii ianuarie ca Guvernul are prevazute 100 de milioane de lei pentru exproprieri.
Costul estimat al autostrazii este de 1,8 miliarde euro, dar lucrarile de constructie, care trebuia sa inceapa in aprilie anul trecut, au fost amanate de mai mult ori. Statul a mai incercat de doua ori sa construiasca autostrada Comarnic-Brasov, ultima tentativa avand loc in 2010, cand castigatorul licitatiei, asocierea Vinci (Franta) - Aktor (Grecia), a renuntat la contract.
Autostrada este impartita in cinci sectiuni: Comarnic Sud - Comarnic Nord (3,4 km), Comarnic Nord - nod rutier Busteni (16,3 km), nodul rutier Busteni pana la nodul rutier Predeal (12,8 km), nodul rutier Predeal pana la nodul rutier Rasnov (15,2 km) si nodul rutier Rasnov pana la Cristian (5,4 km).
Mai multe despre:
#Autostrada Comarnic-Brasov#transporturi
Pe acelasi subiect: