Ponta: Proiectul autostrazii Comarnic-Brasov va fi inaugurat de altcineva, cand va fi gata
Proiectul autostrazii Comarnic-Brasov ramane unul strategic pentru Romania si in prezent este in negociere, a declarat, marti, premierul Victor Ponta, adaugand ca este convins ca "altcineva" va inaugura tronsonul rutier atunci cand va fi finalizat.
Seful Executivului a prezentat, la Palatul Victoria, unui bilant dupa doi ani si jumatate de guvernare, documentul fiind intitulat: "Batalia pentru economie.12 progrese majore fata de guvernarea Basescu-PDL", material care include si referiri la constructia de autostrazi.
Intrebat de jurnalisti daca tronsonul de autostrada Comarnic-Brasov, unul dintre obiectivele sale asumate, mai este de actualitate, premierul a raspuns ca acesta este unul strategic si se afla "in negocieri."
La inceputul lunii iulie, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a transmis Mediafax ca in prezent sunt in desfasurare activitatile prealabile semnarii contractelor de finantare si al celui de concesiune pentru autostrada Comarnic - Brasov si preciza ca obtinerea finantarii pentru un proiect de acest tip presupune "un proces laborios", cu multe etape, fara sa mai avanseze insa un termen legat de aceasta lucrare.
Cel mai recent a fost luna iunie, iar premierul Ponta asigura ca autostrada Comarnic-Brasov, in lungime de 53 kilometri, va fi finalizata in 2017.
In februarie 2013, Ponta, lider al PSD, sustinea ca nu va mai candida la urmatoarele alegeri parlamentare, in 2016, daca autostrada Comarnic-Brasov nu va fi executata pana la acel moment.
In materialul prezentat la Guvern se mai afirma ca in 2012-2013 au fost inaugurati 254 kilometri de autostrada, comparativ cu 102 kilometri dati in folosinta in perioada 2009-sfarsitul anului 2011, iar in 2014 si 2015 vor fi deschisi traficului alti 154 kilometri.
Intrebat de jurnalisti cati kilometri de autostrada au fost construiti efectiv in timpul guvernarii sale, trecand prin toate fazele de studii de fezabilitate, proiectare, licitatie si constructie, Ponta nu a raspuns explicit.
"Vreau sa explic inca o data: Romania construieste autostrazi in special din fonduri europene cofinantate. Programul Operational Sectorial Transporturi a fost blocat in urma auditurilor realizate in noiembrie 2011 si, din acel moment, noi am reusit, in cele mai multe dintre cazuri, nu doar sa deblocam Programul Operational Sectorial, dar sa si relansam acele sectoare licitate si blocate din alte motive. Exemplul cel mai clar este al segmentelor Nadlac-Arad, in care lotul 1 a fost castigat de firma Romstrade intrata in dificultati in urma problemelor judiciare, iar lotul 2 de firma Alpine, care a intrat in insolventa. Ambele au fost relicitate, lotul 1 este finalizat in acest an, lotul 2 este in procedura", a spus Ponta, fara alte detalii la intrebarile repetate ale presei privind numarul de kilometri construiti efectiv de actualul Guvern.