Turbulente la Tarom. Directorul executiv si-a dat demisia, iar mandatul belgianului Christian Heinzmann a fost prelungit cu 3 ani, dupa ce a redus de 4 ori pierderile companiei
UPDATE Scandalul de la varful Tarom a ajuns astazi la apogeu. Directorul executiv si-a dat demisia, iar ministrul Transporturilor a decis ca managerul belgian Christian Heinzmann isi va continua mandatul pentru inca 3 ani. In ultimele 6 luni, intre cei doi au existat o serie de neintelegeri, care au culminat cu reducerea la un an a contractului managerului privat de la Tarom.
Fostul director executiv sustine ca si-a dat demisia din cauza unor presiuni externe. De cealalta parte, ministrul Transporturilor spune ca Tarom va fi condusa mai bine dupa schimbarea celor din Consiliul de Administratie.
"Eu nu vreau schimbari care sa favorizeze persoane, eu vreau schimbari care sa favorizeze compania. Pentru ca domnul Heinzmann sa poata implementa acest plan de management, trebuie sa aiba suportul CA. Nu se poate ca managerul sa traga intr-o directie si Consiliul de Administratie in alta directie. Este impotriva firii si cineva trebuie sa faca un compromis", a explicat Ramona Manescu.
Totodata, Adunarea Generala a Actionarilor (AGA) Tarom in care urmau sa fie discutate revocarea lui Dan Pascariu din functia de presedinte al Consiliului de Administratie al companiei, precum si numirea de noi administratori, a fost anulata, potrivit unor surse apropiate situatiei, citate de Mediafax.
Scandalul a inceput in vara, cand managerul privat Cristian Heinzmann, numit in noiembrie 2012 la varful companiei, a acuzat boardul ca l-ar fi fortat sa semneze reducerea contractului sau cu Tarom de la 4 ani la un an. Seful Consiliului de Administratie sustinea atunci ca semnarea s-a produs "de buna voie".
"Domnul Heinzmann a facut achizitii care nu erau in planul de management, a angajat personal, desi ne intelesem sa inghetam angajarile”, a declarat Dan Pascariu, presedinte CA Tarom.
Emblematic a fost si episodul avioanelor trans-atlantice. Directorul roman dorea sa le vanda pe bani putini, in timp de managerul strain sustinea ca aeronavele trebuie pastrate neaparat pentru zboruri spre Beijing, New York sau Havana.
Sub mandatul belgianului, pierderile Tarom au scazut de la 230 de milioane de lei, la doar 60. Gradul de ocupare al avioanelor a crescut simtitor, au fost introduse noi curse spre Dublin, Praga, Bologna, Londra si Torino, mai multe contracte au fost renegociate si s-au facut economii de combustibil. Cu toate acestea criticile din partea romanilor au continuat.
Mandatul belgianului Cristian Heinzmann, de 59 de ani, cu 25 de ani de experienta in industria aviatica se termina, oficial, luna viitoare, insa unele surse din Ministerul Transporturilor au declarat pentru Mediafax ca acesta va fi prelungit cu inca 3 ani.
Mai multe despre:
#Nicolae Demetriade#Tarom
Pe acelasi subiect: