Contractul de finanțare pentru Magistrala 6, în valoare de 6,3 mld. lei, a fost semnat. Când vom ajunge cu metroul la Otopeni
Metrou
Ministerul Transporturilor şi Metrorex au semnat contractul de finanţare aferent proiectului "Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Henri Coandă - Otopeni (Magistrala 6 1 Mai - Otopeni)", în valoare de 6,334 miliarde de lei.
Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor şi Metrorex au semnat contractul de finanţare aferent proiectului "Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Henri Coandă - Otopeni (Magistrala 6 1 Mai - Otopeni)", în valoare de 6,334 miliarde de lei.
Potrivit unui comunicat al Metrorex, proiectul Magistralei 6 va asigura legătura reţelei de metrou a municipiului Bucureşti cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Otopeni.
Magistrala 6 de metrou va avea un traseu de 14,2 kilometri şi va cuprinde 12 staţii. Obiectivul contractului de finanţare îl reprezintă acordarea finanţării nerambursabile de către AM POIM pentru implementarea proiectului, în conformitate cu legislaţia europeană şi naţională aplicabile acestuia.
Valoarea totală a contractului de finanţare este de circa 6,334 miliarde de lei, din care valoarea totală eligibilă este de 2,777 miliarde de lei. Finanţarea nerambursabilă este de 2,360 miliarde de lei, fiind acordată din Fondul de Coeziune prin Programul Operaţional Infrastructură Mare, valoare echivalentă cu 85% din valoarea totală eligibilă aprobată.
Conform contractului de finanţare, perioada de implementare a proiectului se finalizează la data de 15 noiembrie 2026.
Obiectivele specifice ce vor fi atinse prin punerea în funcţiune a Magistralei 6 de metrou sunt: facilitarea legăturii dintre Capitală şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Otopeni, dar şi extinderea reţelei existente de metrou prin intermediul unei linii de transport cu metroul ce va avea o lungime construită de 14,2 km şi un număr de 12 staţii; îmbunătăţirea confortului călătorilor şi a eficacităţii traficului prin asigurarea unui sistem de transport ce eficientizează durata de deplasare pe coridorul deservit.
"Prin atingerea acestor obiective specifice, proiectul contribuie implicit la realizarea următoarelor obiective generale: creşterea eficienţei transportului din punct de vedere al vitezei comerciale, prin economia de timp pe care o va asigura noul transport subteran; reducerea poluării (gaze de eşapament, zgomot, vibraţii) prin degrevarea transportului de suprafaţă atât public, cât şi privat cu implicaţii importante asupra îmbunătăţirii calităţii vieţii din punct de vedere al condiţiilor de mediu; creşterea atractivităţii transportului cu metroul, comparativ cu transportul rutier, în consecinţă, reducerea numărului de accidente, reducerea degradării drumurilor, realizarea de economii de carburanţi şi întreţinere, reducerea timpului de deplasare etc.", se arată în comunicatul Metrorex.
Proiectul este cofinanţat din Fondul de Coeziune, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020.
Magistrala 5 Drumul Taberei, prima linie de metrou construită după 1989 în Romania, a fost data în folosință în 15 septembrie, după 9 ani de la demararea lucrărilor. Primul termen avansat pentru metroul din Drumul Taberei a fost 2015. În anul 2011 s-a semnat primul contract, cel pentru partea de structură, iar termenul era de 36 de luni. Dar, Magistrala M5 s-a confruntat cu probleme de avize, probleme de finanţare, probleme de lucrări neprevăzute care au apărut pe parcursul execuţiei lucrărilor.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS