Este oficial! Magistrala 5 Drumul Taberei, prima linie de metrou construită după Revoluție, va fi dată în folosință în 15 septembrie, după 9 ani de la demararea lucrărilor
Circulația metroului pe Magistrala 5 Drumul Taberei va începe în cursul zilei de marți, 15 septembrie, a anunțat luni ministrul Transporturilor, Lucian Bode, în debutul ședinței de Guvern.
"Suntem pregătiţi să dăm în trafic cu călători magistrala de metrou M5 Drumul Taberei - Eroilor în cursul zilei de mâine, 15 septembrie. Aşa cum aţi spus, după semnarea celor două procese verbale de recepţie la terminarea lucrărilor, respectiv la punerea în funcţiune pe data de 11 septembrie, am anunţat public că Metrorex va realiza o serie de activităţi administrative astfel încât, începând cu data de 15 septembrie, magistrala M5 să poate fi dată în exploatare cu călători în condiţii de siguranţă şi confort", a precizat Bode.
Anterior, Metrorex a anunţat că, în prezent, sunt în desfăşurare proceduri referitoare la punerea în funcţie a magistralei de metrou M5 Drumul Taberei.
Potrivit unui comunicat remis, presei, procedurile constau în configurarea sistemelor din faza de testare în cea de exploatare pentru instalaţiile de siguranţa circulaţiei şi informare călători, taxare, televiziune cu circuit închis şi comunicaţii.
Vineri, Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor a anunţat că membrii Comisiei Centrale de Recepţie la terminarea lucrărilor de la magistrala M5 şi cei ai Comisiei de Punere în Funcţiune (PIF) au semnat procesele-verbale în urma cărora această magistrală de metrou poate fi dată în exploatare şi, totodată, în trafic cu călători.
"După îndeplinirea tuturor procedurilor administrative, care au mai rămas de efectuat de către beneficiar, urmează să stabilim momentul la care metroul poate fi dat în exploatare cu călători. Suntem acum în situaţia în care pot să afirm cu certitudine că în curând bucureştenii pot să folosească cel mai aşteptat mijloc de transport din această zonă, şi anume, metroul din drumul Taberei", a declarat ministrul de resort, Lucian Bode.
Potrivit precizărilor venite duminică de la Metrorex, în prezent se face predarea-primirea spaţiilor de la constructor la echipele Metrorex care vor asigura cu cei 900 de angajaţi exploatarea circulaţia şi mentenanţa în trei schimburi pentru toate specialităţile, inclusiv serviciul comercial şi cel de conducere a trenurilor. O altă activitate necesară constă în predarea obiectivelor de pază pe staţii şi interstaţii, de la firmele de paza ale constructorilor la cele care sunt sub contract cu Metrorex. De asemenea se predau toate spaţiile publice de la firmele de curăţenie ale constructorului, la cele contractate de Metrorex.
Pentru deschiderea magistralei de metrou M5, ultima activitate constă în înlocuirea trenurilor utilizate pentru probe cu cele pregătite în depou pentru circulaţia cu călători, precizează Metrorex.
Magistrala 5 este prima linie de metrou construită după 1989 în Romania. Primul termen avansat pentru metroul din Drumul Taberei a fost 2015. În anul 2011 s-a semnat primul contract, cel pentru partea de structură, iar termenul era de 36 de luni. Dar, Magistrala M5 s-a confruntat cu probleme de avize, probleme de finanţare, probleme de lucrări neprevăzute care au apărut pe parcursul execuţiei lucrărilor.
Linia de metrou din Drumul Taberei este una din cele mai moderne din Europa. Pentru că beneficiază de instalaţii noi, va permite circulaţia trenurilor şi la un interval de 90 de secunde. Pe noua linie de metrou vor circula 10 trenuri din actuala flota Metrorex. Alte 13 trenuri ar trebui cumpărate până în 2022, dacă licitaţiile nu se vor bloca aşa cum s-a mai întâmplat.
În luna iunie, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a cerut scuze bucureştenilor, în numele celor 17 miniştri ai Transporturilor, pentru faptul că Magistrala M5 nu va fi gata la data de 30 iunie, susținând că problemele sunt la centrala de ventilaţie şi la staţia de pompare a apei din infiltraţii.
Magistrala M5 de metrou, secţiunea Râul Doamnei - Eroilor, inclusiv staţia şi Depoul Valea Ialomiţei, este finanţată integral din fonduri externe nerambursabile în cadrul POS-T 2007 - 2013, POIM 2014 - 2020 (85%) şi de la bugetul de stat (15%). Valoarea proiectului aprobat prin HG nr. 374/2019 este de aproape 3,224 miliarde de lei. Prin inaugurarea acestei magistrale, Capitala va ajunge la 78 de kilometri de reţea şi la 63 de staţii de metrou.
Pe acelasi subiect: