Cea mai lunga autostrada din Europa leaga Danemarca de Austria, prin Germania, si masoara mai mult decat intreaga retea de drumuri de mare viteza din Romania
Bundesautobahn 7, care strabate Germania de la granita cu Danemarca, pana la frontiera cu Austria, este cea mai lunga autostrada europeana. Soseaua, care masoara 963 de kilometri, este mai lunga decat toata reteaua de autostrazi din tara noastra.
Reteaua germana de autostrazi (n.r. Bundesautobahnen, sg. Bundesautobahn, in limba germana) este a doua cea mai intinsa din Europa, cu 12.879 de kilometri, fiind depasita doar de reteaua spaniola.
Ideea realizarii unor astfel de drumuri a aparut la sfarsitul anilor '20, in timpul Republicii de la Weimar, iar prima sosea de acest fel, o portiune de aproape 20 de kilometri intre Köln si Bonn, a fost inaugurata de Konrad Adenauer, in 1932.
Aceasta este considerata cea mai veche autostrada din Germania, desi nu a fost numita initial Autobahn, ci Kraftfahrstraße (n.r. drum pentru automobile, in limba germana).
Venirea la putere a lui Adolf Hitler, in 1933, a coincis cu dezvoltarea extensiva a retelei de drumuri rapide. Führer-ului i-a placut ideea si a demarat un proiect de extindere a soselelor, care urmau sa fie numite Reichsautobahnen (n.r. autostrazi nationale, in limba germana), in intreaga tara.
Pana in 1936, in jur de 130.000 de oameni lucrau direct la constructia autostrazilor, in timp ce 270.000 de persoane erau implicate in lantul de aprovizionare a lucrarilor, fapt care se potrivea de minune cu politica partidului de a elimina somajul.
In 1940, Germania beneficia deja de mai mult de 3.700 de kilometri de autostrazi, o parte importanta fiind distrusa, ulterior, in timpul razboiului. Dupa incheierea conflagratiei mondiale, sosele existente au fost reparate, iar guvernul statului vestic nou format a continuat proiectul inceput de Hitler.

In prezent, autostrazile germane au cel putin doua benzi de circulatie pe fiecare sens si cate o banda de urgenta, iar multe dintre portiuni sunt dotate cu trei sau patru benzi, separate in mod obligatoriu de o zona mediana. in afara locurilor in care sunt alte marcaje, nu exista limite de viteza in mod oficial, desi autoritatile recomanda sa nu se depaseasca 130 km/h. Anul trecut, reteaua germana de autostrazi masura aproape 13.000 de kilometri.
Bundesautobahn 7, care masoara 963 de kilometri, este cea mai lunga autostrada din Europa. Aceasta imparte tara, de la nord la sud, in doua jumatati aproape simetrice. soseaua incepe in Ellund, Handewitt, in landul Schleswig-Hosltein, la granita cu Danemarca. De la Flensburg si pana la Hamburg, autostrada urmeaza Ochsenweg (n.r. drumul boilor, in limba germana) un vechi drum comercial din Epoca Bronzului, care pornea din zona in care astazi se afla orasul danez Viborg. soseaua trece apoi pe sub raul Elba, prin patru tuneluri paralele.

In continuare, autostrada traverseaza raul Werra si se indreapta spre Kassel, strabatand o zona delurosa. Acesta ruta a fost aleasa fiindca proiectul initial prevedea ca traseele sa fie selectate in asa fel incat soferii sa aiba ocazia sa se bucure de peisaje. Sectiunea centrala a soselei este una dintre cele mai aglomerate, in principal din cauza faptului ca este una dintre putinele rute care leaga Franfkfurt am Main si zonele apropiate de Berlin de orasele din fosta Republica Democrata.
Constructia partii de sud a autostrazii a intampinat dificultati din cauza neintelegerilor dintre landurile Baden-Württemberg si Bavaria, cu privire la ruta aleasa. Terenul muntos, accidentat, a necesitat amenajarea a doua tuneluri si a numeroase poduri. Ultima portiune a soselei, de 15 kilometri, a fost inaugurata in 2009. Bundesautobahn 7, cea mai lunga autostrada europeana, paraseste tara la Füssen, la granita Germaniei cu Austria.
Mai multe despre:
#autostrazi#Germania
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS