Autoritatile promit dublarea retelei de autostrazi, in 3 ani. Ce avem pana acum a fost construit in 10. Romania are de 24 de ori mai putine drumuri fata de tara din UE cu cei mai multi km
Harta autostrazi 2018
Romania beneficiaza, momentan, de 646 kilometri de autostrada, urmand ca, pana in anul 2018, lungimea retelei sa se dubleze, scrie Mediafax.
Romania se afla printre tarile codase in clasamentul statelor cu cele mai extinse retele de autostrazi, dominat de Spania si de Germania, care au mai mult de 16.000, respectiv 12.000 de kilometri de astfel de drumuri.
Cei 646 de kilometri din tara noastra sunt realizati, in mare parte, in ultimii zece ani, la inceputul anului 2004 Romania dispunand de doar 113 kilometri de autostrada, construita in perioada comunista, conform statisticilor Eurostat.
Guvernantii promit ca lungimea retelei se va dubla pana in 2018, la aniversarea de 100 de ani a Marii Uniri, si va fi extinsa semnificativ pana in 2023.
Momentan, doar 13 dintre cele 41 de judete - Calarasi, Constanta, Timis, Cluj, Ilfov, Hunedoara, Arges, Alba, Giurgiu, Sibiu, Dambovita, Prahova si Arad - sunt strabatute de autostrazi, si situatia nu pare sa se schimbe radical in urmatorii ani. Chiar daca planurile autoritatilor vor fi indeplinite intocmai, judete ca Suceava, Botosani, Bistrita-Nasaud, Vaslui sau Caras-Severin nu vor avea niciun kilometru de autostrada pana la sfarsitul lui 2018.
Guvernantii promit insa extinderea serioasa a retelei de drumuri in cei cinci ani care urmeaza primului termen limita, astfel ca, pana in 2023, tara ar urma sa fie brazdata de autostrazi. Chiar si in cazul in care planurile vor fi duse la bun sfarsit insa, tot vor exista judete prin care nu va trece nicio sosea de mare viteza, din cauza faptului ca lucrarile se vor concentra pe dezvoltarea coridoarelor care fac legatura cu Europa de Vest.
Astfel, in cazul in care cel mai fericit scenariu se va indeplini, la sfarsitul anului 2023 judetele Vaslui, Botosani si Ialomita vor ramane singurele care nu vor fi strabatute de niciun kilometru de autostrada.
Mai multe despre:
#autostrazi#Eurostat
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS