De ce renunta bogatii la masini in favoarea avioanelor private
Cel mai simplu mod de a scapa de aglomeratie si de drumurile proaste ale Romaniei este sa calatoresti printre nori. Dincolo de gluma, oamenii de afaceri descopera unul dupa altul binefacerile transportului aerian si, in loc sa-si cumpere masini de sute de mii de euro, opteaza pentru avioane. Astfel, au garantia ca ajung la timp la destinatie si, in plus, se pot relaxa in voie.
Un lucru e cert: avioanele inlocuiesc incet, incet masinile din garajele romanilor cu stare. Este si cazul unui tanar om de afaceri din Cluj, care detine deja doua avioane.
"In cazul acestei aeronave costurile de zbor nu sunt unele exacerbate. O ora de zbor, insemnand combustibil, mentenanta si toate celelalte, se ridica undeva la 60 de euro", spune Sergiu Habago.
Habago si-a cumparat cele doua avioane din strainatate, cu 150.000 de euro. In plus, si-a luat licenta de pilot si face zilnic mii de kilometri.
Asadar, cu doar cateva zeci de mii de euro, o doza de curaj si multa pregatire, oricine se poate aseza la mansa unei astfel de aeronave. Nu vor lipsi nici senzatiile tari si privelistea extraordinara.
Pe acelasi lucru a mizat si Fulop Zoltan, care a decis sa-si cumpere un avion ultrausor. Avionul lui a costat 40.000 de euro, iar omul de afaceri si-a facut si aerodrom personal, pe un teren de 10 hectare.
Si Mircea, medic din Satu Mare, este tentat sa isi cumpere un avion mai ieftin, pana in 15.000 de euro.
Cei care vor sa isi achizitioneze o asemenea aeronava, dar nu au licenta de zbor, pot plati un pilot cu 50 de euro pe ora. La aceasta se adauga costurile de parcare si mentenanta, care, in functie de aerodrom, pot ajunge la o suma frumusica.