Constructia de autostrazi e blocata in Romania! In acest moment nu se mai lucreaza nicaieri !
Chiar daca a venit primavara si ar fi timpul ca utilajele sa fie la lucru pe tronsoanele de autostrada planificate, in acest moment nu putem vorbi de niciun kilometru adaugat “ vastei” noastre retele de autostrazi. Lucrarile sunt oprite pe toate segmentele si chiar mai rau decat atat, nici sperante de viitor nu prea putem sa ne facem.
Ultima veste de zilele trecute nu poate sa ne aduca decat resemnare. Consortiu Vinci Aktor a renuntat la contractul pentru constructia si administrarea tronsonului Comarnic-Brasov din cauza ca nu a facut rost de bani.
Visam deja la drumul de la Bucuresti catre Valea Prahovei, pe viaducte si prin tuneluri amplasate pe segmentul de autostrada, care urma sa fie finalizat in 2014.
Concesionarea tronsonului Comarnic - Brasov se anunta un succes, deoarece castigatorii licitatiei ar fi trebuit sa proiecteze, sa construiasca si sa intretina autostrada din fonduri proprii timp de 30 de ani, iar statul ar fi platit-o inapoi in rate.
Sefii Vinci Aktor au umblat in ultimele trei luni pe la banci si le-au spus celor de la Transporturi ca nu au gasit miliardul de euro de care aveau nevoie.
Acest contract a murit inainte sa fie inceput, dar nici restul lucrarilor, incepute, nu stau mai bine. In acest moment sunt blocate din lipsa finantarii. Ministerul Transporturilor a ramas fara banii necesari continuarii proiectelor.
La Autostrada Transilvania, lucrarile sunt practic blocate . Constructorul Bechtel negociaza cu Ministerul Transporturilor restantele care trebuiesc platite si continuarea finantariilor viitoare.
In acelasi stadiu de incremenire in proiect se afla si sectorul Bucuresti- Ploiesti. Companiile constructoare nu si-au primit banii nici pe 2009. Planul era ca la sfarsitul acestui an lucrarile sa fie finalizate.
Datoriile CNADNR catre constructori depasesc bugetul de 380 de milioane de euro alocat pe 2010.
Nici pe Autostrada Soarelui nu se petrece mai nimic. Segmentul Cernavoda-Constanta ar fi trebuit livrat in 2011 iar pentru ca sa fie respectat acest termen, lucrarile ar fi trebuit sa inceapa la inceputul acestui an.
Si vestile proaste nu se opresc aici. Avem exemplul tronsonului Ploiesti-Comarnic care nici macar nu a fost atribuit iar in conditiile actuale nici nu are rost.
Asadar vechea noastra problema(dar nu singura)- autostrazile ramane autentica si nici in viitorul tangibil nu putem intrevedea o rezolvare.
Pe acelasi subiect: