Veniturile UPC Romania au scazut cu 2% in primele noua luni ale anului
Veniturile UPC Romania au scazut cu 2% in primele noua luni ale acestui an, de la 111,6 milioane dolari anul trecut la 109,1 milioane dolari in acest an, potrivit unui comunicat al institutiei. In trimestrul al treilea veniturile companiei au crescut cu un milion, situandu-se la 36 milioane de dolari.
Numarul de abonamente UPC in Romania a urcat cu 13.700 de la sfarsitul lunii iunie pana la 1,556 milioane la sfarsitul lunii septembrie, se arata intr-un raport al grupului american Liberty Global, care controleaza compania din Romania.
In octombrie, UPC a adaugat inca 8.100 de clientii.
Avansul numarului de abonamente a fost sustinut de serviciile de cablu digital, televiziune prin satelit (DTH) si internet, care a compensat declinul puternic al serviciilor de cablu analog.
Astfel, pe cablu digital, UPC a adaugat 13.700 de abonamente de la finele lunii iunie si a ajuns la 328.600, in timp ce divizia DTH a crescut cu 13.500, la 255.500 abonamente.
Pana la sfarsitul lunii octombrie, numarul de clienti pe televiziune digitala a avansat la 333.000, iar pe televiziune prin satelit la 260.700 de clienti.
O evolutie pozitiva au avut si serviciile de internet, unde numarul de abonamente a crescut cu 8.400, la 266.400.
La sfarsitul lunii octombrie UPC a ajuns la 270.500 clienti la serviciul de internet.
Pe segmentul de telefonie, UPC Romania a inregistrat un avans de 7.400 de abonamente in intervalul analizat, la 167.200.
In octombrie, UPC numarul de abonamente de telefonie a crescut cu aproape 5.000, la 172.000. La rezultatul diviziei de telefonie "au contribuit semnificativ introducerea abonamentelor cu minute incluse si flexibilitatea portofoliului de telefonie fixa, aducand astfel pe piata cele mai bune oferte", se arata in comunicat.
UPC a consemnat un declin puternic pe servicii de cablu analog, de 29.500 de abonamente, la 538.100. Compania a pierdut clienti si pe servicii video, unde numarul total de clienti a coborat cu 2.100, la 1,122 milioane.
Baza de clienti pentru serviciul de televiziune analogica a inregistrat cea mai mica scadere de pana acum, de 5,2% fata de trimestrul al doilea, iar ritmul crescut de migrare a clientilor la serviciul de televiziune digitala a fãcut ca situatia operationala sã nu fie afectata, noteaza UPC. Compania a inregistrat o usoara crestere a veniturilor in lei, de 1,2%.
Comparativ cu inceputul anului, numarul de clienti UPC in Romania a crescut, de la 1,552 milioane la 1,556 milioane, compania adaugand clienti pe segmentele de cablu digital, DTH,. internet si telefonie.
La nivel de grup, Liberty Global a avut o pierdere de 338 milioane de dolari la noua luni, fata de un profit de 331 milioane de dolari in perioada similara a anului trecut, in timp ce in trimestrul al treilea a inregistrat o pierdere de 333 milioane de dolari, raportat la un castig de 278,5 milioane de doalri in trimerstrul al treilea din 2010.
Veniturile au crescut, de la 6,6 miliarde de dolari in primele noua luni ale anului trecut la 7,66 miliarde de dolari in acest an, respectiv de la 2,2 miliarde de dolari in trimestrul al treilea din 2010 la 2,6 miliarde de dolari.
Citeste si:
Pe acelasi subiect: