Groupon se listeaza la bursa. Oficialii companiei spera sa obtina 750 mil. dolari
Groupon a inceput procedurile pentru listarea la bursa, miscare prin care spera sa stranga pana la 750 milioane de dolari, valorificand astfel entuziasmul urias al investitorilor pentru start-up-uri de succes in online, noteaza Reuters.
Zvonuri si speculatii despre oferta publica a companiei Groupon au aparut de cateva luni, dar astazi a devenit un lucru cert. O sursa apropiata situatiei a spus in aprilie pentru Reuters ca gigantul de cupoane ar putea obtine pana la un miliard de dolari, in urma listarii publice, care intial evalua organizatia la aproape 20 miliarde de dolari.
Pentru moment nu se cunosc informatii despre numarul actiunilor ce urmeaza a fi vandute, nici intervalul de pret ori bursa vizata pentru listare. Singurul lucru mentionat este obiectivul acestei miscari, si anume atragerea unei finantari in valoare de 750 milioane de dolari.
Companiile care au cunoscut o ascensiune fulminanta pe partea de online, precum Facebook sau Twitter, a caror popularitate le-a adus in doar cativa ani, pozitia de rivali ai Google pe piata publicitatii online, privesc cu interes rezultatul listarii gigantului site de reduceri Groupon. Pe piata se estimeaza ca valoarea celor doua retele de socializare se ridica la cateva zeci de miliarde de dolari. Wall Street nu a mai manifestat atat de mult interes pentru start-up-urile online de peste zece ani, inainte sa se sparga balonul speculativ dotcom.
Recent, s-au listat la bursa site-ul de socializare LinkedIn si grupul chinez Renren.
Cativa analisti si investitori privesc insa cu sceptimism entuziasmul inspirat de noua generatie de afaceri online, avertizand ca atmosfera aminteste de situatia anterioara crash-ului din 2001.
Viitorul Groupon este pus sub semnul intrebarii de unii critici, care afirma ca modelul de afaceri poate fi imitat cu usurinta atat de companii noi, cat si de gigantii consacrati din industria online. Cel mai bun exemplu il constituie motorul de cautare Google, ce a inceput deja sa ofere un astfel de serviciu, dar si cele peste 500 de site-uri de reduceri din intreaga lume, ce functioneaza pe acelasi principiu.
Insusi directorul general al Groupon, Andrew Mason, a spus miercuri, in cadrul unei conferinte din Statele Unite, ca se teme de concurentii care ar putea veni cu inovatii la businessul creat de el si sa atraga astfel mai multi utilizatori innebuniti de fenomenul voucherelor la preturi reduse.
Groupon, primul site de reduceri din lume are in prezent peste 80 milioane de utilizatori in 43 de tari si ofera cupoane pentru mai mult de 55.000 de comercianti si furnizori de servicii. Compania este prezenta si in Romania.
Citeste si:
Cum suna cea mai discutata afacere online, care concureaza site-urile de reduceri
Pe acelasi subiect: