Profitul Yahoo a scazut de aproape 15 ori in T1, de la 312 milioane la 21 mil. dolari. Twitter va deveni al treilea mare vanzator de publicitate online din SUA, in spatele Google si Facebook
Profitul Yahoo a scazut in primul trimestru de aproape 15 ori, de la 312 milioane de dolari in acelasi interval din 2014 la 21 de milioane de dolari, dupa ce veniturile din afisarea de publicitate si din cautarea pe internet au coborat pentru prima data in ultimii ani.
Veniturile, excluzand comisioanele platite unor parteneri, au scazut de la 1,09 miliarde de dolari la 1,04 miliarde de dolari in perioada analizata, sub asteptarile analistilor.
Economistii au estimat ca veniturile Yahoo se vor situa la 1,06 miliarde de dolari in primul trimestru, relateaza The Wall Street Journal.
Veniturile din afisarile de reclame au coborat cu 7% in primele trei luni ale anului, la 381 de milioane de dolari, excluzand comisioanele, in timp ce veniturile generate de publicitatea din cautarea pe internet au scazut cu 3%, la 432 de milioane de dolari, excluzand costurile de trafic.
Cota Yahoo pe piata afisarii de reclame din SUA va scadea in acest an de la 5,5% la finalul lui 2014 la 4,6%, potrivit Marketer.
De asemenea, analistii anticipeaza ca Twitter va depasi Yahoo in acest an si va deveni al treilea mare vanzator de publicitate online din SUA, in spatele Google si Facebook.
De la preluarea conducerii de catre Marissa Mayer, compania americana s-a concentrat pe crearea unor noi tehnologii de cautare pe internet si si-a propus sa controleze pana la 49% dintre cautarile facute pe desktop-uri, datorita unui parteneriat incheiat cu Microsoft.
Volumul cautarilor efectuate pe Yahoo a urcat in primul trimestru la cel mai inalt nivel din ultimii cinci ani, gratie unui parteneriat incheiat de compania americana cu Mozilla, prin care Yahoo a devenit motorul de cautare implicit la Mozilla.
Mayer a afirmat ca spera ca Yahoo sa dezvolte noi instrumente de cautare, orientate spre "actiune", pentru a concura cu Siri, produs de Apple, si cu Google Now.