Profitul Yahoo a crescut la aproape 6,8 mld. dolari fata de 300 mil. in trim III din 2013, datorita listarii Alibaba pe bursa
Profitul Yahoo pentru trimestrul III din acest an a crescut semnificativ, la 6,77 miliarde dolari, prin comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, datorita castigului net de 6,3 miliarde de dolari obtinut din listarea pe bursa din New York a grupului de comert electronic Alibaba.
Yahoo a raportat un avans important al profitului net in cel de-al treilea trimestru, la 6,77 miliarde de dolari, fata de 296,7 milioane de dolari in acelasi interval din 2013.
Cresterea semnificativa este sustinuta de vanzarea actiunilor Alibaba din septembrie. Atunci, grupul chinez de comert electronic a obtinut o suma record la listarea pe bursa din New York, de 25 de miliarde de dolari.
Yahoo, care a vandut 140 de milioane de actiuni Alibaba in cadrul ofertei, a obtinut un castig brut de 9,5 miliarde dolari, potrivit MarketWatch.
Yahoo a platit, in 2005, aproximativ 1 miliard de dolari pentru actiunile pe care le detine in Alibaba.
Compania americana a consemnat o crestere usoara a venitului total in cel de-al treilea trimestru, de 1%, la 1,09 miliarde de dolari, fata de perioada corespunzatoare din 2013, se arata intr-un comunicat al companiei. Totusi, venitul inregistrat de Yahoo a depasit estimarile analistilor, care au anticipat 1,05 miliarde de dolari in al treilea trimestru, potrivit Bloomberg.
Actiunile Yahoo au urcat cu 4,8% pe bursa din New York, dupa publicarea rezultatelor.
In ceea ce priveste ultimul trimestru din acest an, compania americana estimeaza ca valoarea veniturilor se va situa intre 1,14 miliarde de dolari si 1,18 miliarde de dolari.
Venitul din publicitatea online, excluzand costurile pentru trafic, a scazut cu 6% in trim III, la 396 de milioane de dolari, in timp ce venitul din programele software pentru telefoane mobile a avansat la 200 de milioane de dolari.
Yahoo ar putea pierde o parte din piata de 50,7 miliarde de dolari a publicitatii online in acest an in favoarea competitorilor Google si Facebook. Analistii estimeaza ca Yahoo va avea o cota de piata de 4,9% in 2014, in scadere fata de anul trecut, cand a inregistrat o cota de 7,2%, in timp ce Facebook isi va creste cota la 9,7% fata de 7,6% anul trecut. Cota liderului Google va scadea la 38,3% anul acesta, prin comparatie cu 39,7% in 2013, potrivit MarketWatch.