Domnii prefera online-ul. Culoarele digitale care duc la raft cresc consumul de produse de ingrijire pentru barbati
Barbatilor nu le place sa mearga la shopping, dar le place sa cumpere. Mai ales daca pot face asta online. Un raport recent al emarketer.com arata ca pentru marketeri aceasta tendinta reprezinta o noua provocare, tinand seama si de dorinta lor de a vinde barbatilor nu doar produse de baza pentru ingrijire cum sunt gelul de dus, samponul si crema de ras.
Dupa estimarile Global Industry Analysts, vanzarile din industria de beauty pentru barbati vor ajunge pana in 2015 la impresionanta cifra de 33 de miliarde de dolari la nivel global. Si pentru una dintre cele mai mari piete din lume, SUA, Euromonitor arata ca va exista o crestere cu 10% a categoriei de produse de ingrijire masculine pentru corp, par si piele pana la valoarea de 5.8 miliarde de dolari in urmatorii trei ani.
Si cum barbatii intra tot mai mult pe internet – pe laptop sau pe telefonul mobil – pentru a cauta produse in loc sa le caute direct la raft, in magazine, companiie de cosmetice pentru barbati incearca sa creeze culoare digitale prin strategii de e-commerce. Mai ales ca procentul barbatilor care fac cumparaturi online se apropie de cel al femeilor, iar produsele de ingrijire sunt cele mai cautate. O buna solutie pentru a atrage un barbat catre un nou produs de ingrijire personala sunt mesajele video online, intens consumate de publicul masculin.
Barbatii sunt atrasi de brandurile care spun o poveste despre ei si care-i conving ca pot intr-adevar sa arate bine si sa miroase la fel. Tocmai de aceea conteaza imaginea pe care o transmiti. Imaginea de macho man poate nu mai functioneaza, insa imaginea de macho man dusa la extrem intr-un mod creativ, cu care oamenii rezoneaza, poate fi un succes. E cazul Old Spice, gelul de dus de la Procter & Gamble, care a ajuns cu video-ul „The Man Your Man Could Smell Like” la peste 44.5 mil de vizualizari pe You Tube, deschizand o serie de reclame extrem de populare pe internet.
Sursa: emarketer.com