Volumul vanzarilor Coca-Cola in Romania, pe minus din cauza conditiilor economice dificile
Volumul vanzarilor Coca-Cola Hellenic in Romania a scazut anul trecut cu 4%, la 160,7 milioane navete, din cauza conditiilor economice dificile, reiese dintr-un comunicat transmis miercuri de compania elena, al doilea mare imbuteliator de bauturi Coca-Cola la nivel mondial.
In trimestrul al patrulea, volumul vanzarilor companiei pe piata romaneasca a coborat cu aproximativ 5%.
Veniturile din vanzari ale Coca-Cola Hellenic pe pietele emergente au crescut cu 2% in 2011, la 2,88 miliarde euro, insa profitul operational a scazut cu 31%, la 201,3 milioane euro. In trimestrul IV, veniturile companiei pe pietele emergente au urcat cu 11%, la 680,4 milioane euro, in timp ce profitul operational s-a dublat, la 38,6 milioane euro.
Volumul vanzarilor grupului pe pietele emergente a stagnat comparativ cu trimetrul IV a anului trecut, la circa 224 milioane de navete, cu cresteri pe toate pietele cu exceptia Romaniei si Nigeriei, se spune in comunicatul citat de Mediafax.
La nivel mondial, veniturile Coca-Cola Hellenic au crescut usor anul trecut, la 6,8 miliarde euro, iar profitul net a scazut cu 27%, la 330 milioane euro. Volumul vanzarilor la nivel de grup a scazut cu 1%, la 2,08 milioane de navete de bauturi racoritoare.
Coca-Cola Hellenic detine in Romania patru fabrici, la Iasi, Timisoara, Ploiesti si Vatra Dornei.