Campanie inghetata pentru Coca-Cola. De ce si-a retras compania cutiile de sarbatori dupa numai o luna de la lansare
Cea mai mare companie producatoare de bauturi carbogazoase din lume a incercat sa-si reinvie mascota polara intr-o noua campanie de culoarea zapezii, dedicata sarbatorilor de iarna. Dupa numai o luna de la lansarea noilor „vesminte” ale cutiilor de Coca-Cola, corporatia americana a decis sa abandoneze proiectul si sa revina la vechile etichete, noteaza Wall Street Journal.
Noile cutii, de data aceasta in “haine clasice” (rosii) vor ajunge in magazinele din SUA saptamana viitoare, de vreme ce s-a hotarat retragerea dozelor albe de pe piata.
Motivele pentru care The Coca-Cola Company a decis retragerea ambalajelor albe si reintoarcerea la vechile “haine” sunt destul de puternice, spun editorii WSJ. Potrivit jurnalistilor americani, foarte multi consumatori confundau noul ambalaj dedicat sarbatorilor de iarna cu sortimentul Coca-Cola Diet.
James Ali, patron al unui magazin alimentar din Atlanta, le-a declarat celor de la WSJ ca mai mult de jumatate din clientii sai s-au intors cu dozele albe dupa ce si-au dat seama ca bauturile respective nu reprezentau Coca Cola Diet. Ali le-a schimbat acestora bauturile, fara sa-i taxeze suplimentar.
Alti fani au marturisit ca gustul bauturii lor preferate nu mai era acelasi. Vinovatul? "Invelisul alb al cutiilor", spun ei.
Cei mai multi utilizatori au considerat aceasta miscare de marketing deloc inspirata, noteaza ziarul financiar american.
De ce alb si nu rosu
The Coca-Cola Company isi schimba periodic “vesmintele” pentru a se mentine in topul preferintelor consumatorilor. Traditia campaniilor de marketing se desfasoara inca din 1930 si constituie imaginea personajului principal al sarbatorilor de iarna (Mos Craciun), dar si a celorlalte simboluri ale brandului – ursi polari, fulgi de zapada etc.
Aceasta este insa prima data cand compania din State a renuntat la rosul de pe fundalul ambalajelor, in favoarea albului (motiv pentru care etichetele speciale semanau foarte tare cu cele ale sortimentului Coke Diet). Campania de anul acesta este realizata in parteneriat cu Wold Wildlife Fund pentru a evidentia efectele nocive ale incalzirii globale asupra habitatului ursilor polari. Contributia Coca-Cola in cadrul colaborarii se ridica la trei milioane de dolari, scrie WSJ.
Citeste si:
Idei pentru miliardari. Cadourile pe care acestia si le pot permite de sarbatori