Alimentele vor avea termene de valabilitate mai scurte. CE cere eliminarea aditivilor si colorantilor VIDEO
Apa, iaurtul simplu, untul, mierea, painea si compoturile nu vor mai contine arome si coloranti. Oficialii Comisiei Europene au stabilit reguli stricte pentru substantele chimice din hrana. Decizia este dramatica, daca privim alimentele de baza. Producatorii nu mai au voie sa foloseasca aditivi pentru ele, iar termenul de valabilitate va fi mai scurt.
Sunt schimbari si pentru mezeluri si branzeturi: in acest caz, lista de chimicale va fi scurtata. Cu mult mai putine restrictii raman chipsurile si dulciurile ambalate.
In prezent, 320 de combinatii chimice sint folosite in producerea hranei. Astazi, si simpla hidratare se poate face cu arome - de lamai, de capsuni, de afine. Produsele nu contin coloranti sau conservanti, dar sunt facute cu ajutorul unor concentrate care dau gustul specific. Inca le gasim la raft sub denumirea de "apa".
Oficialii europeni au stabilit ca aceste chimicale trebuie sa dispara din anumite alimente si din apa de masa.
"Vreau sa subliniez asta, sunt alimente in care aditivii nu sunt deloc permisi, cum ar fi iaurtul fara arome, untul, pastele, painea simpla, mierea, apa si sucurile de fructe”, spune Michael Flueh, seful compartimentului de Siguranta Chimica din cadrul Comisiei Europene.
Asadar, un compot de cirese va deveni, in lipsa eritrozinei, mai putin roz. Iar un sirop de ananas va expira, fara acid citric si acid ascorbic, in sase luni, in loc de doi ani.
Cat despre iaurt, ar trebui sa devina cu adevarat "natur", adica sa revina la reteta de acum 3.000 de ani, adica doar lapte si culturi lactice. Astazi, pentru legarea pastei, pentru o textura mai fina si prelungirea duratei la raft se mai folosesc gelatina, amidon si stabilizatori.
Patronatul Industriei Laptelui sustine ca erau necesare astfel de decizii. Pe de alta parte, lactate mai pure inseamna si termene de valabilitate mai scurte: de la cateva luni la cateva zile. Si poate va duce la redeschiderea magazinelor de altadata specifice fiecarui produs.
Pe acelasi subiect: