Vanzarile grupului german Metro in Europa de Est au scazut cu 14,6% in octombrie 2013 - iunie 2014, la 11,2 mld. euro
Metro
Vanzarile grupului german de retail Metro in Europa de Est au scazut cu 14,6% in primele noua luni ale anului fiscal 2013/2014, la 11,2 miliarde euro, influentate si de vanzarea magazinelor Real din Polonia, Romania, Rusia si Ucraina, insa ajustate la schimbarea din portofoliu au crescut cu 5,3%.
In monede locale, vanzarile Metro in regiune au coborat cu numai 7,1%, precizeaza grupul german in raportul financiar.
Dupa renuntarea la magazine din Polonia, Romania, Rusia si Ucraina, vanzarile totale ale Real au scazut cu 19% in primele noua luni ale anului fiscal 2013/2014, la 6,6 miliarde euro. De altfel, numai in Europa Est vanzarile s-au prabusit cu 75%, la 1,9 miliarde euro. Si profitul inainte de taxe al diviziei a scazut in perioada analizata cu 79 millioane euro la 54 milioane euro.
Metro detine in Romania 32 de magazine Cash & Carry si 4 hipermarketuri Real. Grupul german a vandut anul trecut 20 de magazine Real din Romania catre retailerul francez Auchan, intr-o tranzactie de 1,1 miliarde euro care a inclus si unitatile din Ucraina, Polonia si Rusia. Metro controleaza de asemenea reteaua de magazine de proximitate "La Doi Pasi", deschise in franciza.
Grupul german este prezent in 32 de tari din Europa, Africa si Asia, prin diviziile Cash & Carry, Media Markt si Saturn, Real si Galeria Kaufhof. Metro are peste 2.200 de magazine si 265.000 de angajati.
Vanzarile Metro Cash&Carry in Europa de Est au scazut cu 5%, la 8,6 miliarde euro, in principal din cauza efectelor ratelor de schimb nefavorabile. In monede locale, afacerile Metro Cash & Carry in regiune au urcat cu 4,7%.
La nivel global, vanzarile grupului german au scazut cu 4,4% in perioada octombrie 2013-iunie 2014, primele noua luni ale anului fiscal 2013-2014, la 47,9 miliarde euro. Rezultatul a fost influentat de conditiile economice dificile, dar si de variatiile ratelor de schimb valutar si de vanzarea unor magazine din portofoliu.
Excluzand efectul variatiilor de pe piata valutara si al vanzarilor de active, vanzarile Metro inregistreaza o crestere de 1% in perioada analizata, precizeaza grupul. Profitul net al Metro a crescut in intervalul mentionata de la 128 milioane euro la 160 milioane euro.
Pe acelasi subiect: