Auchan Romania a incheiat in aceasta saptamana procesul de rebranding al celor 20 de magazine real cumparate de la grupul german Metro, odata cu inaugurarea de sambata, 12 aprilie, a hipermarketului din AFI Cotroceni.

Retailerul a inceput remodelarea magazinelor real in octombrie anul trecut, cu un program de trei deschideri pe luna si un buget de 40 milioane euro.

"Am remodelat 140.000 metri patrati suprafata de vanzare, cat 14 terenuri de fotbal, in sase luni. Am integrat 5.000 de angajati si am creat 1.000 locuri de munca noi si am redus pretul mediu de vanzare cu 27%. Acum ne-am fixat trei prioritati: sa avem echipe puternice in fiecare magazin, sa avem o oferta bogata si diferita, cu preturi mici, dar rentabile", a spus Espasa.

El a explicat ca, avand in vedere pretul mediu de vanzare mai mic cu 27%, numarul clientilor si al articolelor vandute ar trebui sa creasca tot cu 27% pentru a avea aceeasi cifra de afaceri. Pentru 2015, Auchan vrea o crestere cu 30% a numarului de clienti.

"90% din cifra noastra de afaceri este realizata de produse de la furnizorii romani", a mai spus Patrick Espasa.

Auchan va analiza intrarea pe comertul online in 2015

Auchan va analiza intrarea pe comertul online din Romania in 2015 si ar putea testa acest concept din 2016, au declarat vineri reprezentantii retailerului francez.

"Vom studia acest proiect in 2015. Vrem sa profitam de experienta celorlalti colegi pentru a face un test, eventual in 2016. Este o activitate dificila, unde se inregistreaza frecvent pierderi", a declarat Patrick Espasa.

Carrefour a fost primul retailer care si-a deschis magazin online cu produse din toate categoriile FMCG. Lansat oficial la sfarsitul lunii iulie a anului trecut, serviciul este disponibil pentru Bucuresti si localitatile limitrofe, cu livrarea la domiciliu, putand fi comandate peste 10.000 de produse.

In decembrie si Cora, care detine 12 hipermarketuri, s-a extins pe online, lansand conceptul drive, gazduit de magazinul Lujerului. Prin intermediul coradrive.ro, clientii pot sa cumpere produsele online si le ridica ulterior din magazin. O alta retea de retail care analizeaza intrarea pe comertul online este Mega Image.

Tranzactia Auchan-Real a fost finalizata pe 12 septembrie 2013, ca urmare a acordului semnat in 30 noiembrie 2012 intre grupul Auchan si Metro Group si a validarii primite din partea Consiliului Concurentei, la sfarsitul lunii iulie.

Auchan Romania, in noua sa dimensiune, are 31 de magazine deschise in 18 orase, o suprafata neta de vanzare de 252.000 metri patrati, 11.000 de angajati, trei platforme logistice, 70,5 milioane de clienti anual.

Retailerul francez mai are in constructie, in prezent, dou hipermarketuri. Cel din Capitala, din Drumul Taberei ar putea fi deschis chiar in acest an, in luna decembrie, dupa investitii totale de 70 milioane de euro.

Una alt centru comercial in constructie este la Brasov, pe fosta platforma industriala Tractorul, pe un teren de circa 100 de hectare. Complexul urmeaza sa cuprinda spatii comerciale, rezidentiale si de servicii, reprezentand o investitie pe termen lung, prima faza, de peste 60 milioane de euro, fiind in curs de derulare.

Compania devine astfel unul dintre cei mai mari cinci angajatori privati din Romania si a doua retea de comert ca suprafata totala de vanzare la nivel national, dupa Kaufland.

In prezent, Auchan gestioneaza la nivel mondial 834 hipermarketuri integrate si 362 de centre comerciale si a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 62,1 miliarde euro.