Vanzarile Cris-Tim au crescut cu 24%, dublu fata de estimari. Timis: Controalele ANAF au contractat piata neagra
Vanzarile Cris-Tim, unul dintre cei mai mari producatori alimentari din Romania, au crescut cu 24% in T1, dublu fata de estimari, datorita contractarii pietei negre in urma controalelor ANAF din ultimele trei luni, a declarat Radu Timis, presedintele grupului, transmite Mediafax.
"Pe primele trei luni am avut o crestere a vanzarilor cu 24% in volum si cu 19% in bani. Desi estimam o majorare de 12% la inceputul anului, cresterea a fost dubla, iar acest lucru se datoreaza in primul rand controalelor ANAF, facute incepand din ianuarie, care au determinat jucatorii de pe piata neagra sa fie mult mai retinuti", a spus Timis.
El a explicat ca in urma verificarilor Fiscului o parte dintre cei care produceau si vindeau mezeluri la negru au diminuat volumul afacerilor, astfel incat piata neagra s-a contractat semnificativ.
"Cei care lucreaza la negru sunt mult mai grijulii si mai retinuti in aceste luni. Se inchid magazine care vindeau la negru, se inchid antrepozite, iar piata incepe sa se curete si companiile care lucreaza corect sa aiba rezultate mai bune decat se asteptau", a adaugat Timis.
Acesta a adaugat ca desi bugetase initial investitii de 5 milioane de euro pentru acest an, rezultatele din primul trimestru l-au determinat sa mareasca suma la 8 milioane de euro.
Cris-Tim va investi in acest an intr-o crama, o fabrica de mancare gata preparata (ready meal), o fabrica de inghetata, in logistica si in marirea capacitatii de productie a fabricilor existente.
Anul trecut, Cris-Tim a avut o crestere de 20% in zona mezelurilor si pe total grup a crescut cu 15%, ajungand la un volum al afacerilor de aproximativ 90 de milioane de euro si cu o EBITDA in crestere de la 8% la 10%.
Din grupul Cris-Tim fac parte mai multe firme, printre care una de procesare de mezeluri, o firma de logistica si vanzare, o ferma cerealiera si de vaci cu lapte, o ferma viticola, una de catering si magazine si o societate de constructii. Anul trecut, Cris-Tim a investit 8 milioane de euro intr-o o fabrica de salam de Sibiu, in cresterea capacitatii de productie pentru mezelurile crud-uscate, in linii de ambalare complet automatizate, in zona de management, in managementul calitatii totale si in cresterea capacitatii de stocare-silozare la ferma care a ajuns la 1.000 de vaci.
Pentru anul in curs, Timis si-a reevaluat estimarile de crestere la 30%.
Printre concurentii Cris-Tim pe piata mezelurilor se numara Caroli, Agricola, Kosarom si Elit.