Cris Tim investeste peste 5 mil. euro intr-o fabrica de mancare la caserola si intr-o "crama butic". Cu ce alte produse noi vrea producatorul alimentar sa vina pe piata
Cris Tim, unul dintre cei mai mari producatori alimentari din Romania, va investi in acest an peste 5 milioane de euro intr-o crama si intr-o fabrica de mancare gata preparata (ready meal), segment care a crescut cu 30% anul trecut, a declarat Radu Timis, presedintele grupului.
"In acest an investim aproximativ 3 milioane de euro intr-o fabrica noua de ready-meal (n. r. - mancare gata preparata, vanduta in principal la caserola) la Filipestii de Padure. Vom incepe in acest an si anul viitor va intra in functiune. Plecam de la o capacitate de 10 tone pe zi, iar in doi ani vom ajunge la 15-20 de tone pe zi. Vom produce salate, grill-uri gata preparate si vom trece la supe. E o zona pe care am identificat-o ca fiind de viitor", a spus Timis, potrivit Mediafax.
Cris Tim produce deja mancare la caserola si a avut anul trecut vanzari pe acest segment de peste 5 milioane de euro pe an, in crestere cu 30%.
In paralel, Timis vrea sa mai investeasca 2,5 milioane de euro intr-o "crama butic".
"Va fi o adaptare pentru cele 33 de hectare de vita-de-vie pe care le avem la Ceptura (Prahova), si unde vom mai planta 6 hectare. Vom produce vinuri in zona super premium. Noi am inceput de anul trecut sa producem vinuri, dar nu la noi, ci la o crama vecina. Vom incepe constructia din acest an si probabil vom procesa de anul viitor", a mai spus el.
Tot in acest an, grupul si-a propus sa extinda centrul de logistica de la Filipestii de Padure si sa inceapa sa produca iaurturi pentru copii, tintind gama super premium, dar si o inghetata cu care se va adresa zonei de Horeca.
"A fost un an bun 2014. Am avut o crestere de 20% in zona mezelurilor si pe total grup am crescut cu 15%. Asta inseamna ca am inchis anul trecut cu afaceri la nivelul intregului grup de aproximativ 90 de milioane de euro si cu o EBITDA in crestere de la 8% la 10%", a afirmat Timis.
Din grupul Cris Tim fac parte mai multe firme, printre care una de procesare de mezeluri, o firma de logistica si vanzare, o ferma cerealiera si de vaci cu lapte, o ferma viticola, una de catering si magazine si o societate de constructii.
"Toate liniile de business au crescut, dar cel mai tare a crescut zona de mezeluri. Piata mezelurilor este stabila, la un miliard de euro pe an. Cu tot cu evaziunea fiscala, insa, ajunge la 1,5 miliarde de euro. In Romania, consumul de carne si mezeluri este 55 kg pe cap de locuitor, iar in Comunitatea Europeana este undeva la 85%. Romanii consuma in jur de 30 de kilograme de mezeluri pe an", a mai spus presedintele grupului.
Anul trecut, grupul Cris Tim a investit 8 milioane de euro in mai multe directii, printre care intr-o o fabrica de salam de Sibiu, care "va intra in piata" in doua luni si jumatate, in cresterea capacitatii de productie pentru mezelurile crud-uscate, in linii de ambalare complet automatizate, in zona de management, in managementul calitatii totale si in cresterea capacitatii de stocare-silozare la ferma care a ajuns la 1.000 de vaci.
Pentru anul in curs, Timis a bugetat afaceri de peste 100 de milioane de euro pentru intregul grup.
Printre concurentii Cris Tim pe piata mezelurilor se numara Caroli, Agricola, Kosarom si Elit.