Magazinele online romanesti fac 70% din vanzari in strainatate
Aproape 70% din incasarile cu card bancar ale magazinelor online din Romania in prima jumatate din 2009 au provenit de la romani aflati in afara granitelor tarii.
Din 68,5 de milioane de euro, cat au cumulat platile online cu card bancar in prima jumatate a acestui an, aproximativ 47,5 de milioane de euro au fost tranzactii efectuate din strainatate, judecand dupa IP-ul folosit, potrivit unei statistici interne a ePayment, compania care proceseaza mai bine de 90% din platile electronice realizate pe magazinele online romanesti achizitionata recent de grupul Allegro detinut de gigantul media sud-african Naspers.
In total, in perioada ianuarie-iulie a acestui an, 498.500 dintre cele aproape 1,2 de milioane de tranzactii realizate in magazinele online din Romania au fost efectuate de pe calculatoare aflate in afara tarii. In medie, o plata facuta in Romania s-a ridicat la 30 de euro, in timp ce una realizata de romani din strainatate s-a apropiat in medie de 100 de euro. “In afara granitelor Romaniei exista o piata cu potential, o categorie importanta de cumparatori interesati de produsele si serviciile magazinelor online romanesti accesibila numai prin intermediul platilor online”, apreciaza Daniel Nicolescu, directorul executiv al ePayment.
Este vorba mai exact despre romani care lucreaza in strainatate, dar care achita abonamente telefonie sau facturi de utilitati in Romania, calatoresc frecvent din strainatate in tara sau invers si, nu in ultimul rand, achizitioneaza obiecte cu valoare mare pentru rudele din tara.
In urma cu doi ani, doar 159.500 de tranzactii cu cardul in vederea achizitiei de bunuri servicii de pe internetul romanesc proveneau din afara Romaniei, fiind vorba despre plati cu carduri romanesti initiate din alte colturi ale lumii, conform IP-ului folosit. Valoarea totala a acestora se ridica la aproximativ 26,8 de milioane de euro, adica in medie 168 de euro per tranzactie. Anul trecut, numarul tranzactiilor s-a dublat, in timp ce sumele procesate au crescut cu 70% pana la 46,2 de milioane de euro, aproape cat in primele sase luni ale acestui an, potrivit ePayment.
“Romanii din strainatate care cumpara de pe internetul romanesc sunt mai familiarizati cu plata online si au mai putine reticente fata de aceasta metode de plata”, sustine Daniel Nicolescu, mai ales ca exista tari europene in care plata ramburs nu este folosita aproape deloc. Acestora li se mai adauga bineinteles si romanii care pleaca in vacante sau in interes de serviciu in strainatate si achizitioneaza produse si servicii din tara, chiar daca se afla la mii de kilometri distanta.
Cititi mai multe despre cumparaturile cu card bancar din magazinele online romanesti pe businessmagazin.ro
Pe acelasi subiect: