Romtelecom si Cosmote vor trece la brandul "T" al Deutsche Telekom din toamna
Romtelecom si Cosmote Romania vor incheia in toamna procesul de adoptare a brandului "T" al grupului german Deutsche Telekom, care detine 40% din OTE Grup (Grecia), actionarul majoritar al celor doi operatori telecom locali.
"In urma deciziei Adunarii Generale Extraordinare a Actionarilor OTE din 30 aprilie 2014, cele doua companii, care sunt controlate de OTE Group, in care Deutsche Telekom detine o cota de 40%, au demarat procesul de adoptare a brandului Telekom. Scopul este de a finaliza procesul in aceasta toamna", se arata intr-un comunicat al Romtelecom si Cosmote Romania.
Numele si identitatile comerciale ale companiilor Germanos Telecom Romania, Sunlight Romania Filiala Bucuresti, NextGen si Telemobil nu vor fi schimbate.
"Romtelecom si Cosmote Romania vor avea noi denumiri comerciale asociate cu Deutsche Telekom, care vor fi comunicate la momentul oportun, dupa finalizarea tuturor procedurilor legale. Continuitatea serviciilor nu va fi afectata in niciun fel. Serviciile si produsele existente, fie mobile sau fixe, atat pentru clientii rezidentiali, cat si de business, vor ramane neschimbate", se mai spune in comunicat.
Rebrandingul este un proces multilateral, care implica aspecte precum un nou design al magazinelor, lansarea de noi produse si servicii inovatoare, campanii de comunicare, prezenta online comuna si multe altele.
Ambele companii vizeaza o tranzitie lina catre noul brand, cu toate activitatile necesare si legate de acest proiect finalizate inainte de lansarea oficiala.
Romtelecom este unul dintre cei mai mari operatori locali de telecomunicatii. Actionari sunt grupul elen OTE - 54,01% si Ministerul pentru Societatea Informationala - 44,99%.
Anul trecut, compania a raportat venituri totale de 609,5 milioane de euro, in scadere cu 1,6% fata de 2012. Profitul operational inainte de dobanzi, taxe, deprecieri si amortizari (EBITDA) a fost de 147,7 milioane de euro la nivelul intregului an, in scadere cu 11,1% comparativ cu 2012.
Cosmote Romania este al treilea jucator de pe piata de telefonie mobila, dupa Orange Romania si Vodafone Romania. In 2013, veniturile au scazut cu 0,9%, la 458,5 milioane de euro. Profitul operational pro forma inainte de dobanzi, taxe, deprecieri si amortizari (EBITDA) a fost 119 milioane de euro, cu aproape 1% mai redus fata de 2012. Operatorul mobil are ca actionari pe Cosmote Group, parte a OTE Group - 70% si Romtelecom - 30%.