Studiu: Piata de publicitate din Europa de Est, in crestere in 2013. Boom-ul advertisingului digital si pe mobil
Impulsionata de cresterea rapida a Rusiei in acest sector, valoarea pietei de publicitate est-europene va ajunge in acest an la 23 de miliarde de dolari. Global Media Intelligence Report, raportul recent al firmei de cercetare online eMarketer realizat in colaborare cu agentia de media Starcom MediaVest Group, estimeaza ca totalul cheltuielilor pentru publicitate din regiune va fi cu 8% mai mare fata de 2008.
Rusia conduce detasat in clasament, avand cea mai mare rata anuala de crestere: 13%. Pe partea digitala insa cresterea are un ritm si mai accelerat, de 24% potrivit asteptarilor pentru anul in curs.
In restul tarilor din zona, media pentru advertisingul de tip digital va fi cu 23% mai mare in 2013, ceea ce inseamna 4.55 miliarde de dolari, insa felia cea mai mare de buget o va avea tot Rusia (44%).
Pentru publicitatea pe mobil se anunta un adevarat boom de 130% fata de anul anterior, bugetul pentru astfel de reclame fiind de 162.4 milioane de dolari.
Mai mult, in 2014 cifrele vor atinge valori uriase, de 272.9 milioane de dolari.
Si numarul utilizatorilor de internet din regiune a ajuns de la 142.5 milioane acum 5 ani la 233 milioane. Cel al utilizatorilor de smartphone a crescut si mai spectaculos: de la 16.4 mil in 2009 la 125.7 mil in 2013.
Sursa: eMarketer.com