Mare atentie la "super ofertele" pentru vacante! S-ar putea sa va alegeti cu un concediu de cosmar
Teoria cat dai atata face se aplica si in turism. Foarte multi dintre romanii care si-au luat de la gura ca sa mearga in vacanta cateva zile au aflat ca in spatele unor preturi bune se ascunde un vis urat.
O confirma autoritatile, dupa ce au primit zeci de reclamatii la adresa unor agentii care si-au pacalit clientii si i-au trimis in camere insalubre, pline de gandaci si mucegai.
Asa ca oamenii s-au trezit si fara bani si fara concediul la care visau, pentru ca nu au mai dat de reprezentantii agentiei de turism unde isi facusera rezervarea. In aceasta situatie sunt zeci de familii care au achitat pachetele cu reduceri de tip early-booking, insa odata ajunsi la destinatie, oamenii si-au dorit sa se intoarca instantaneu acasa.
De la inceputul sezonului, 50 de romani s-au plans de conditiile de cazare necorespunzatoare.
Intr-o astfel de situatie, agentia de turism este singura care poate fi reclamata daca vacanta in strainatate nu este pe placul clientilor. Ministerul Turismului raspunde doar de unitatile de cazare din Romania.
De exemplu, 30 de romani au ajuns sambata in Bulgaria, dupa ce au platit cate 400 de euro pentru un sejur la patru stele. Dupa cinci ore de stat pe holuri au fost anuntati ca vor fi mutati la un alt hotel.
Cand au ajuns in camere, romanii s-au infuriat teribil, pentru ca la fata locului au gasit gandaci, var pe fainta, rugina la baie, prosoape rupte, iar mocheta lipsea cu desavarsire.
Altii au avut si mai mult ghinion cand au nimerit intr-un bloc de garsoniere de la periferia statiunii. Turistii pagubiti sustin ca au fost nevoiti sa-si faca singuri curat de cum au intrat in camere. In plus, hartia igienica si sapunul nu erau de gasit in baile colcaind de gandaci si paianjeni.
Dupa acest vis urat nimeni nu-si asuma vina. In timp ce tour operatorul roman crede ca bulgarii ar fi vandut camere peste capacitate, acestia din urma spun ca ei au comunicat in tara ca a intervenit ceva.
O alta reclamatie care a ajuns pe masa autoritatilor romane este cea a unui domn care a platit o vacanta in Corfu la trei stele dar s-a trezit la o stea. Cu toate ca si-a primit banii inapoi, se considera pagubit pentru ca agentia i-a stricat concediul planuit cu mult timp inainte.
Probleme a avut si o doamna care a dat 900 de euro pentru trei bilete la Disneyland Paris. Cand a primit voucher-ul de calatorie, copilul nu era trecut pe document la cazare. Figurau doar ea si sotul ei. Mai mult decat atat, femeia sustine ca in oferta era trecut ca ar fi trebuit sa primeasca si biletele de intrare Disney dar acest lucru nu s-a intamplat.
Concluzia? Daca vreti un concediu reusit, deschideti bine ochii inainte sa dati banii. In primul rand, trebuie sa va asigurati ca agentia de turism are licenta, ne recomanda reprezentantii Directiei de Control din Ministerul Turismului.
Toti cei care si-au ratat concediul pot suna la 0800.868.282 pentru a sesiza autoritatile.
Pe acelasi subiect: