Unul dintre cele mai vizitate orașe din Europa interzice mașinile care poluează. Alte două capitale din UE vor să interzică complet circulația mașinilor
Masini, trafic, Spania
Autoritățile din Barcelona au interzis, din 1 ianuarie, circulația mașinilor vechi, care poluează, în încercarea de a reduce poluarea în al doilea cel mai mare oraș al Spaniei.
Astfel, mașinile pe benzină, înmatriculate în Spania înainte de anul 2000, și cele diesel, înmatriculate înainte de 2006, au fost interzise pe străzile Barcelonei în fiecare zi, între orele 7.00 și 20.00.
Amenzile pentru cei care nu respectă interdicția se ridică la 100 de euro, scrie AFP, preluată de france24.com.
Proprietarii mașinilor care nu sunt înmatriculate în Spania pot cere un permis special de la primăria orașului de pe coasta Mediteranei, cu 1,6 milioane de locuitori.
Din 2021, noi interdicții vor intra în vigoare pentru dube, camioane și autobuze, care de asemenea vor fi interzise.
Noile reguli vor afecta în jur de 50.000 de vehicule pe zi, dar vor reduce cu 15 procente emisiile de dioxid de azot, un gaz otrăvitor emanat de motoarele cu combustie internă.
Și capital țării, Madrid, a restricționat, începând de anul trecut, circulația mașinilor în centrul vechi al orașului, cu excepția riveranilor. Cei care nu locuiesc în zonă pot conduce doar mașini electrice sau vehicule cu emisii reduse.
Primarul Barcelonei, Ada Colau, a anunțat de asemenea, că analizează posibilitatea introducerii unei taxe de poluare, pe modelul altor orașe europene, ca Londra, Stockholm sau Milano.
Începând din 2002, Barcelona a depășit limitele de emisii de dioxid de carbon impuse de UE, potrivit unii raport dat publicității de departamentul de sănătate publică. Potrivit documentului, aerul poluat a cauzat moartea prematură a 424 de persoane, între 2010 și 2017.
Anul trecut, Bruxellesul a trimis Spania în judecată la Curtea de Justiție a UE, din cauza “violării sistematice” a limitelor emisiilor poluante.
Două capitale europene vor să interzică circulația autoturismelor, în 2020
În 2020, am putea vedea și primul mare oraş european care interzice complet autoturismele private, a prognozat un important investitor în tehnologie.
Capitala Norvegiei, Oslo, şi Amsterdam din Olanda candidează pentru a deveni primul mare oraş european care în 2020 va interzice autoturismele private, în timp ce Franţa va urma peste cinci ani, susţine Martin Mignot de la firma de investiţii Index Ventures.
"Oamenii şi-au dat seama că blocajele în trafic şi poluarea au atins un nivel de cotitură şi că nu mai poţi să adaugi noi şosele. Spaţiul este limitat şi un automobil privat nu este o modalitate foarte eficientă pentru transportul persoanelor", a declarat Martin Mignot. "Are loc o adevărat revoluţie tehnologică. Vehiculele electrice sunt veriga lipsă din reţeaua de transport", a adăugat Mignot, potrivit Agerpres.
O serie de mari oraşe, inclusiv Paris, Bogota şi Jakarta, au introdus unele zile fără autoturisme private în încercarea de a reduce poluarea aerului şi a elibera străzile care în mod normal sunt dominate de traficul rutier.
În paralel, o scădere a preţului bateriilor a permis crearea unei game extinse de vehicule electrice relativ accesibile care să deschidă oraşul pentru călători, susţine Mignot.
Bicicletele şi scuterele electrice oferite spre închiriere de companii precum Bird sau Lime sunt o privelişte comună în multe centre ale oraşelor iar Mignot susţine că acestea ar putea umple golurile existente în transportul public.
Mignot a apreciat că sectorul e-transport este încă unul foarte tânăr iar companiile îşi rafinează rapid produsele pe măsură ce învaţă din primii ani de funcţionare iar tehnologia evoluează. Cu toate acestea, este nevoie şi ca infrastructura oraşelor să evolueze.
"Sunt încrezător că primul mare oraş european va deveni complet liber de autoturisme, cel puţin în centru, în 2020. Acest pionier va demonstra că renunţarea la autoturisme este ceva normal şi va ajuta la reducerea presiunilor cu care se confruntă oraşele noastre", a declarat Lucy Mahoney, purtător de cuvânt la C40, o reţea de mari oraşe dedicată abordării schimbărilor climatice.
Pe acelasi subiect: