Sfârșitul erei diesel în Europa. Bild am Sonntag: Încă patru producători auto, afectați de un nou scandal al emisiilor poluante
Masini
Câteva state europene au cerut deja producătorilor auto rechemarea la service a vehiculelor suspectate că falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, sau intenţionează să facă asta, a anunţat publicaţia germană Bild am Sonntag, citând surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
În Franţa sunt vizate modelele Juke (Nissan), Captur şi Kadjar (Renault), în Olanda un model Suzuki şi în Italia Fiat 500x, scrie Reuters, preșuată de Agerpres.
Reprezentanţii Fiat, Renault şi Suzuki nu au fost disponibili imediat pentru comentarii în timp ce un purtător de cuvânt al Nissan a refuzat să facă deocamdată declaraţii.
Luna trecută, Ministerul Transporturilor din Germania a anunţat că va cere rechemarea la service a aproximativ 100.000 de vehicule Opel ca parte a investigaţiei privind emisiile.
După ce Volkswagen a recunoscut că, în perioada 2005 - 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, Guvernul de la Berlin a ordonat efectuarea de teste de emisii la toatele modelele de autovehicule aflate în prezent în circulaţie în Germania.
Analiştii susţin că la vehiculele incriminate sistemul de filtrare a emisiilor poluante este dezactivat când temperatura exterioară coboară sub un anumit nivel. Conform normelor europene în vigoare, această procedură nu este permisă decât în situaţia în care permite evitarea unui accident sau pagubelor produse motorului. În consecinţă, Guvernul german a cerut producătorilor auto să revizuiască acest mecanism.
În 2017, Daimler a rechemat la service în mod voluntar trei milioane vehicule din Europa care încălcau standardele privind emisiile. Măsurile au fost luate pentru a reduce emisiile de oxid de azot, care provoacă probleme respiratorii, a anunţat Daimler.
Board-ul Daimler a aprobat măsuri de reducere a poluării provocate de motoarele diesel în Europa, inclusiv o investiţie de 220 de milioane de euro pentru a moderniza peste trei milioane de vehicule Mercedes-Benz echipate cu motoare diesel.
În România, Daimler are două unităţi de producţie, în Cugir şi Sebeş.
Pe acelasi subiect: