Proprietarul Zara raportează primele pierderi trimestriale, în urma pandemiei. Retailerul vrea să închidă până la 1.200 de magazine
Zara, Inditex
Grupul spaniol Inditex a raportat miercuri primele pierderi trimestriale, după ce restricţiile introduse pentru oprirea răspândirii pandemiei de coronavirus (COVID-19) au forţat compania să-şi închidă aproape 90% din magazine în perioada februarie - aprilie 2020.
Declinul rapid al vânzărilor a încetinit, a dat asigurări cel mai mare retailer de îmbrăcăminte din lume, vânzările, excluzând fluctuaţiile cursului valutar, au coborât cu 34% în perioada 2-8 iunie, faţă de o scădere de 51% în mai. În aprilie, vânzările online au crescut cu 95%.
Pe pieţele unde sunt deja deschise magazinele, vânzările au scăzut cu 16% în perioada 2-8 iunie.
Inditex, controlat de miliardarul Amancio Ortega, a înregistrat pierderi nete de 409 milioane de euro în perioada februarie - aprilie 2020, după ce vânzările au scăzut la 3,3 miliarde de euro, de la 5,9 miliarde de euro în perioada similară din 2019.
În următorii trei ani, compania va investi anual 900 milioane de euro pentru a accelera strategia de a se concentra pe magazinele mari din zonele comerciale de prim rang şi pe afacerile online, urmând să închidă 1.000 - 1.200 de magazine mai mici în 2020 şi 2021, potrivit Agerpres.
Grupul spaniol se aşteaptă ca până la finalul acestei luni magazinele de pe toate pieţele sale cheie să fie deschise.
Şi alţi retaileri de îmbrăcăminte, cum ar fi H&M şi Gap Inc, au raportat scăderi semnificative ale vânzărilor.
În ultima lună, acţiunile Inditex au urcat cu 11% la Bursa de la Milano.
În România, la finele lui 2018, reţeaua Inditex era formată din 57 de magazine, cu brandurile Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home şi Massimo Dutti.
Pe acelasi subiect: