Lovitura pe care o dă H&M, în rivalitatea cu Zara. Suedezii schimbă strategia de business la 180 de grade
Hennes Mauritz (H M)
Grupul suedez Hennes & Mauritz a anunţat că principalul său lanţ de magazine H&M, responsabil pentru cea mai mare parte din vânzările grupului, va testa vânzarea de articole şi mărci externe.
Decizia reprezintă o modificare semnificativă a strategiei pentru H&M şi totodată un posibil pas spre concurenţa directă cu retalierii online care vând mai multe branduri precum grupul german Zalando şi cel britanic ASOS.
Un purtător de cuvânt al grupului a precizat că o completare a brandului H&M cu branduri externe va atrage noi cumpărători, dar a refuzat să ofere mai multe detalii cu privire la aceste teste, potrivit Agerpres.
Hennes & Mauritz AB, al doilea retailer de îmbrăcăminte la nivel mondial după Inditex, se confruntă cu o scădere a profiturilor pentru al treilea an, din cauza declinului vânzărilor la magazinele fizice ale mărcii principale H&M.
Alţi mari retaileri de articole de îmbrăcăminte au început deja să vândă produse aparţinând altor mărci, cum este cazul grupului britanic Next plc, al cărui site de Internet s-a transformat în ultimul deceniu dintr-un site dedicat unui singur brand într-un agregator de articole de încălţăminte şi îmbrăcăminte provenite de la diferiţi furnizori.
H&M a raportat luni cel mai semnificativ avans al vânzărilor din ultimii trei ani şi a anunţat că vânzările colecţiei sale de vară au debutat foarte bine. Vânzările înaintea fluctuaţiilor de curs valutar au urcat cu 8% în perioada iunie - august 2019, al cincilea trimestru consecutiv de creştere. Este cel mai semnificativ avans din trimestrul trei din 2016.
Grupul suedez Hennes & Mauritz AB are şapte branduri: H&M, COS & Other Stories, Monki, Weekday, Arket şi H&M Home.
Primele magazine H&M din România au fost inaugurate în primăvara anului 2011. Compania H&M (Hennes & Mauritz) a fost înfiinţată în 1947, în Vasterls, Suedia.
Pe acelasi subiect: