Milioane de tone de motorină şi combustibil de avion, stocate pe mările lumii. Cererea pentru supertancuri petroliere crește masiv
Tancuri petroliere
Marii traderi de petrol se grăbesc să închirieze tancuri petroliere, în ideea de a stoca pe oceanele lumii o supraofertă de produse petroliere precum motorină şi combustibil de avion, transmite Bloomberg.
Interesul crescut pentru stocarea de combustibili pe nave, unul din cele mai clare semnale de supra-ofertă pe piaţă, vine într-un context în care marile companii de rafinare, în special cele din Europa, se confruntă cu una din cele mai slabe cereri din ultimii ani pentru motorină şi combustibil de avion, din cauza efectelor negative ale coronavirusului asupra cererii.
Compania Torm A/S, unul din cei mai mari proprietari de tancuri pentru produse petroliere, spune că interesul pentru stocarea de produse petroliere pe mare este în creştere. Traderii Glencore Plc, Vitol Group şi Mabanaft Group au închiriat deja tancuri petroliere pentru a stoca combustibili. De asemenea, firma Trafigura Group a închiriat săptămâna trecută 12 tancuri petroliere în ideea de a dispune de capacităţi de stocare pentru combustibili.
"Cererea europeană este analizată în contextul ameninţării unui al doilea val de infecţii cu COVID-19 pe continent. Interesul pentru stocarea de motorină pe mare va creşte", spune Jay Maroo, analist la Vortexa Ltd, scrie Agerpres.
La nivel global, cantitatea de motorină stocată în facilităţi plutitoare de depozitare a crescut cu 10% în primele două săptămâni ale acestei luni, potrivit Vortexa. Combustibilul de avion a înregistrat o creştere similară, ajungând la 12,5 milioane de barili, iar majoritatea se află în apropiere de coastele Europei.
Stocarea combustibililor în facilităţi plutitoare are loc atunci când preţul spot al petrolului este atât de mic comparativ cu lunile anterioare, încât traderii pot cumpăra ţiţei pe care să îl stocheze în tancuri şi să îl vândă ulterior cu profit, chiar dacă plătesc milioane de dolari pentru închirierea navelor.
Această structură tipică pieţei petroliere este cunoscută sub denumirea de "contango". Pentru ţiţeiul brut, "contango" înseamnă închirierea celor mai mari supertancuri petroliere pentru că acestea sunt cele mai rentabile atunci când este avut în vedere preţul per baril. În cazul motorinei, dacă nu sunt disponibile nave noi, sunt utilizate tancurile petroliere mai mici.
Datele ICE Futures Europe analizate de Bloomberg arată că diferenţa de preţ este mai mare pentru motorină decât pentru ţiţei, ceea ce înseamnă că stimulentul de a stoca motorină este mai mare. Aceasta chiar dacă profiturile traderilor sunt afectate de costul relativ mai mare al închirierii unor nave mai mici.
"Europa se confruntă în continuare cu o supraofertă de motorină. Tancurile petroliere transportă în continuare produse offshore iar curba forward este favorabilă stocării", susţine analistul Jay Maroo.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS