După prăbușirea livrărilor de avioane, Boeing vinde rachete. Țara din Peninsula Arabă unde trimite peste 1.000 de rachete sol-aer şi anti-nave
Rachete, razboi
Pentagonul a anunţat miercuri că gigantul american Boeing a obţinut din partea Arabiei Saudite două contracte în valoare de peste 2 miliarde de dolari pentru a livra peste 1.000 de rachete sol-aer şi anti-nave.
Un prim contract în valoare de 1.722 miliarde de dolari vizează modernizarea rachetei de croazieră SLAM ER a Boeing Defense, Space & Security, divizia companiei Boeing responsabilă pentru produse şi servicii aeronautice şi de apărare, precum şi livrarea a 650 de astfel de rachete "în sprijinul guvernului Arabiei Saudite" specifică Pentagonul în documentul prin care anunţă zilnic contractele care trec pe la ministerul american al apărării. Contractul cu Riadul urmează să fie finalizat în decembrie 2028.
SLAM ER este o rachetă de croazieră aer-sol ghidată prin GPS cu o autonomie de până la 155 de mile nautice (circa 290 de kilometri), scrie AFP, preluată de Agerpres.
Pentagonul a anunţat, de asemenea, un contract de aproape 660 de milioane de dolari prin care va livra o nouă versiune a rachetelor anti-nave Harpoon, cunoscute sub denumirea Block-II, din care peste 400 de exemplare vor ajunge în Arabia Saudită. Restul va fi livrat Braziliei, Olandei, Japoniei, Thailandei, Coreei de Sud, Qatarului şi Indiei.
Într-un comunicat de presă, compania Boeing, care estimează valoarea acestor contracte la 3,1 miliarde de dolari, afirmă că acestea vor permite nu doar continuarea producţiei rachetelor Harpoon-ului până la sfârşitul anului 2026, ci şi repornirea liniei de producţie a rachetelor de croazieră SLAM ER.
Producătorul american mai precizează că ultima livrarea a acestui ultim tip de rachetă a avut loc în 2008.
Începând din luna martie a anului trecut, toate avioanele Boeing 737 MAX, cel mai bine vândut model al constructorului american, au interdicţie de zbor la nivel mondial, după două catastrofe aeriene care au avut loc în decurs de cinci luni şi în care a fost suspectată o funcţionare defectuoasă a sistemului automat de stabilizare în zbor (MCAS) menit să împiedice intrarea avionului în picaj.
Boeing a anunţat a suspendat producţia avionului 737 MAX în luna ianuarie 2020, cea mai importantă decizie de oprire a unei linii de producţie adoptată de constructorul american în ultimii 20 de ani.
Vânzările și profiturile producătorului american s-au prăbușit din cauza acestui scandal. Multe companii aeriene au dat în judecată constructorul și cer despăgubiri.
Pe acelasi subiect: