Giganții aerieni chinezi cer oficial despăgubiri de la Boeing, pentru blocarea la sol a avioanelor 737 MAX, alimentând războiului comercial dintre Beijing și Washington
Boeing 737 MAX 9
Principalele trei companii aeriene chineze au solicitat în mod oficial despăgubiri de la producătorul american de avioane Boeing pentru blocarea la sol şi întârzierea livrărilor de avioane 737 MAX.
Potrivit postului public de televiziune CCTV, companiile aeriene China Southern Airlines, China Eastern Airlines şi Air China au cerut să fie despăgubite de producătorul american de avioane, o solicitare care intervine într-un moment de escaladare a războiului comercial dintre Washington şi Beijing, scrie Agerpres.
"Un responsabil de la Air China a confirmat astăzi că transportatorul a trimis o cerere oficială de despăgubire către Boeing, din cauza pierderilor suferite ca urmare a interdicţiei zborurilor şi a imposibilităţii Boeing de a-şi onora la timp livrările de 737 MAX", a informat CCTV.
Postul de televiziune a adăugat că şi celelalte două companii aeriene au trimis cereri similare către producătorul american, dar nu a dezvăluit valoarea despăgubirilor solicitate.
China Southern este cea mai mare companie aeriană din Asia, după flota sa, China Eastern este a doua mare companie aeriană din China iar Air China este transportatorul naţional.
În data de 11 martie 2019, China a fost prima ţară din lume care a ordonat companiilor sale aeriene să suspende zborurile avioanelor Boeing 737 MAX din motive de securitate, după tragediile aviatice din Indonezia şi Etiopia. Potrivit informaţiilor publicate de mass media din China, un număr combinat de 96 de avioane 737 MAX sunt în serviciul companiilor aeriene chineze.
În data de 13 martie şi Agenţia Europeană pentru Siguranţa Aviaţiei (EASA) a decis suspendarea tuturor zborurilor în Europa cu avioane Boeing 737 MAX, în urma tragediei aviatice produse în Etiopia.
Compania TAROM a anunţat atunci că directiva Agenţiei Europene pentru Siguranţa Aviaţiei (EASA) de a suspenda zborurile cu aparatele Boeing 737 MAX-8 şi 9 nu afectează TAROM, pentru că aeronavele comandate, de tip 737 MAX 8, sunt programate de intre în construcţie la finalul anului 2021.
Pentru prima dată de la cele două catastrofe aeriene, Boeing a recunoscut sâmbătă că există unele defecte la modelul 737 MAX, dar a informat că a revizuit sistemul software al simulatoarelor cu care sunt pregătiţi piloţii.
Avionul Boeing 737 MAX, dat în exploatare în mai 2017, a cunoscut în mai puţin de şase luni două accidente mortale. Deşi investigaţiile sunt încă în desfăşurare, este suspectată o funcţionare defectuoasă a sistemului automat de stabilizare în zbor menit să împiedice intrarea avionului în picaj, denumit MCAS (Manoeuvering Characteristics Augmentation System).
Acest sistem a fost conceput special pentru modelul Boeing 737 MAX pentru a preveni o anomalie aerodinamică creată de motoarele mai grele şi cu un diametru mai mare faţă de cele ale precedentelor generaţii de Boeing 737. Această anomalie poate pune avionul într-un unghi de urcare, ceea ce poate antrena apoi un picaj. Pentru a preveni acest picaj, sistemul MCAS reorientează avionul într-un unghi de coborâre pentru ca aparatul să poată recupera viteza.
Pe acelasi subiect: