Dolce & Gabbana, acuzată de rasism în China, îşi anulează o prezentare de modă la Shanghai. De la ce a pornit scandalul
Dolce Gabbana
Casa italiană Dolce & Gabbana a anunţat miercuri că a decis să îşi anuleze o prezentare de modă, programată în cursul acestei seri la Shanghai, după o serie de controverse apărute în China, informează AFP, preluată de Agerpres.
"'The Great Show' va fi amânat pentru o dată ulterioară din anumite motive. Ne cerem scuze pentru neplăcerile create", au transmis reprezentanţii casei de modă italiene pe reţeaua de socializare chineză Weibo.
Polemicile au apărut după publicarea pe contul de Instagram al casei Dolce & Gabbana a unor videoclipuri cu rol de promovare a acelei prezentări de modă, ce arătau o femeie cu trăsături asiatice. Aceasta încerca să mănânce pizza şi spaghete cu beţişoare chinezeşti, sub coordonarea unei voci masculine.
Acele înregistrări video au fost considerate degradante de către internauţii chinezi.
Scandalul s-a amplificat după difuzarea pe internet a unor capturi de ecran ce prezenta o discuţie pe Instagram purtată între un internaut şi unul dintre creatorii mărcii italiene, Stefano Gabbana, în care acesta din urmă folosea emoji reprezentând excremente pentru a trata China de "ţară de rahat".
Potrivit companiei italiene, contul de Instagram al creatorului de modă Stefano Gabbana ar fi fost piratat.
"Ne pare rău pentru bulversările provocate de aceste dezvăluiri publicate fără autorizaţie. Nu avem altceva decât respect faţă de China şi poporul chinez", au declarat reprezentanţii brandului italian pe Twitter.
Mai multe celebrităţi chineze trebuiau să asiste la acea prezentare de modă, însă cele mai multe dintre ele au anunţat deja miercuri că nu vor fi prezente la acest show.
"Îmi iubesc ţara", a scris populara actriţă Li Bingbing într-un mesaj care se adresează celor 42 de milioane de admiratori ai săi de pe reţeaua de socializare Weibo.
"Companiile străine care fac comerţ cu China trebuie să respecte China şi pe chinezi", a transmis la rândul său Liga tineretului comunist.
Aceasta este cea mai recentă controversă dintr-o lungă serie de incidente similare apărute după ce companiile străine au publicat mesaje considerate nepotrivite sau chiar insultătoare în China.
La începutul anului 2018, constructorul german Daimler a prezentat scuze publice pentru că "a rănit sentimentele poporului chinez" după ce a publicat pe Instagram un citat din Dalai Lama. Autorităţile de la Beijing consideră renumitul lider spiritual este un separatist care contestă apartenenţa Tibetului la China.
Pe acelasi subiect: