Chinezii darama gigantii europeni de lux. Campania anticoruptie de la Beijing scade profitabilitatea unor companii precum Prada sau LVMH
Louis Vuitton
Producatorul italian de bunuri de lux Prada a raportat luni un declin de 28% al profitului net anual, la 450,7 milioane euro, primul de la listatea sa la bursa din Hong Kong, din cauza campaniei anticoruptie din China, care afecteaza vanzarile companiilor de profil, inclusiv ale grupului rival LVMH.
Prada si-a listat actiunile la bursa din Hong Kong in urma cu patru ani, atrasa de cererea mare de produse de lux de pe pietele asiatice.
Vanzarile inregistrate de Prada in anul fiscal incheiat la 31 ianuarie au scazut cu 1%, la 3,55 miliarde de euro, in timp ce in regiunea Asia Pacific declinul a fost de 3,1%, relateaza MarketWatch.
Ca si alti producatori de articole de lux, vanzarile Pada au scazut in China si Hong Kong din cauza campaniei anticoruptie, inclusiv impotriva mitei acordata unor oficiali sub forma de cadouri costisitoare.
LVMH, care comercializeaza o gama larga de bunuri de lux, intre care posetele Louis Vuitton, a mentionat in februarie problemele inregistrate in China si Hong Kong din acest motiv.
In Hong Kong, principalele artere comerciale au fost inchise timp de 79 de zile anul trecut, din cauza protestelor pro-democratie, iar numarul turistilor din China a scazut semnificativ. Si in Macao, cel mai mare centru de jocuri de noroc din lume, a scazut numarul turistilor bogati proveniti din China, care au inceput sa prefere calatoriile in Coreea de Sud si Japonia.
Pe acelasi subiect: