Cum transforma un antreprenor american Las Vegas in cel mai “cool oras din lume”
CEO-ul Zappos, magazin online de pantofi achizitionat in 2009 de gigantul Amazon pentru 1,2 miliarde de dolari, are planuri mari cu Las Vegas. Tony Hsieh vrea sa transforme orasul cazinourilor intr-unul dintre cele mai cool si mai destepte locuri din lume, in care „prietenii sai sa-si doreasca sa se distreze si sa locuiasca”, relateaza Business Insider.
Directorul general al Zappos, start-up cumparat de Amazon in iulie 2009, a investit pana de curand 350 milioane de dolari in transformarea Las Vegas, pentru ca orasul sa atraga vizitatori din intreaga lume, scriu jurnalistii Business Insider, care au calatorit in „orasul care nu doarme niciodata”, pentru a observa schimbarile.
Tony Hsieh muta chiar sediul companiei sale din Henderson, Nevada, in centrul Las Vegasului, fosta cladire a Primariei din Las Vegas, pentru a carei renovare plateste 40 milioane de dolari.
Antreprenorul in varsta de 38 de ani vrea sa revitalizeze centrul orasului american, transformandu-l intr-un loc in care angajatii si prietenii sai nu doar sa locuiasca si sa se distreze, ci si intr-unul dintre cele mai cool si destepte orase din lume.
Investitiile lui Hsieh vizeaza atat deschiderea unei zone centrale cu baruri, unde turistii sa savureze cocktailuri si bauturi alcoolice, precum si construirea unor complexuri rezidentiale, care sa inchirieze camere.
De altfel, insusi CEO-ul Zappos locuieste intr-un luxos apartament din centrul Las Vegasului, unde inchiriaza 40 de camere, pe care le pune la dispozitia invitatilor sai din diverse colturi ale lumii (parteneri de afaceri). De altfel, multi dintre angajatii Amazon si Zappos locuiesc aici.
Practic, planul lui Hsieh de a investi 350 milioane de dolari in dezvoltarea Las Vegasului consta in: 200 milioane de dolari in imobiliare, complexuri rezidentiale, 50 milioane de dolari in start-up-uri din domeniul IT, 50 milioane de dolari in afacerile de mici dimensiuni, deja existente pe piata si 50 milioane in arta, educatie si cultura.
Pana acum, directorul magazinului online de pantofi a finantat deja noua start-up-uri din IT, oferindu-le pana la 500.000 de dolari fiecaruia.
De departe, cel mai ambitios obiectiv al lui Hsieh este acela de a aduce 1.500 de angajati care sa lucreze pentru Zappos, in sediul din centrul orasului. „Pentru o companie care vinde anual de cateva miliarde de dolari, aducerea acestor oameni in zona centrala, precum si atragerea clientilor aici va duce la crearea de joburi pentru retail, arte, tehnologie si generarea a sute de milioane de dolari in domeniul alimentar si hotelier”, explica Hsieh.
Potrivit unei estimari oficiale, citate de Business Insider, impactul economic al investitiilor Zappos in Las Vegas se ridica la 336 milioane de dolari.
Pe acelasi subiect: