UE ne da bani de drumuri. Cat credeti ca reusim noi sa luam?
In eterna si fascinanta Romanie, sute de kilometri de drumuri, cai ferate, si tuneluri, au fost ratate, iar altele sunt pe muchie de cutit si in 2011. Cum traducem asta in bani? Am pierdut deja vreo 200 de milioane de euro, iar daca cei de la transporturi nu se trezesc, o sa pierdem inca o jumatate de miliard.
De 7 ani avem la dispozitie de la Uniunea Europeana miliarde pentru care nu trebuie sa dam nimic inapoi. Ce fonduri am atras pana astazi?
"Am ajuns pe la 260 de milioane. Adica dublu fata de 2010”, spune Serban Alexandru Cucu, seful autoritatii de management fonduri europene MTI.
Suma pare uriasa dar in realitate este mica. Si mai grav e ca deja ne scapa printre degete 80 de milioane de euro doar pentru DN6 Craiova- Lugoj. Lucrarile de reabilitare au intarziat si au avut atatea defecte, incat n-au mai fost decontate.
De la Severin incolo e prapad. S-a reparat pe bucati si soseaua e plina de gropi.
Ridicol e ca luam saci de bani de la buget, dar nu folosim fondurile Uniunii.
Riscam sa pierdem peste 100 de milioane pentru autostrada Orastie -Deva unde avem termen limita 2012, desi nu s-a sapat primul metru.
2011 ar trebui sa fie asadar anul santierelor de drumuri, doar ca sa ajungem la primul sfert din cele 5 miliarde alocate. Se mizeaza totul pe coridorul patru unde se lucreaza deja, la autostrada Arad - Timisoara si Cernavoda - Constanta. La sfarsitul lunii februarie se deschid ofertele pentru Nadlac Arad, Orastie Sibiu si Timisoara Lugoj. S-ar putea misca ceva si pe Lugoj Deva sau pe Valea Oltului.
Chiar si asa, cand vom trage linie in 2015 tot vom descoperi ca am ratat aproape un miliard de euro de la Bruxelles.
Pe acelasi subiect: