Cati bani pierd latifundiarii din modificarea traseului autostrazii Bucuresti-Ploiesti
Autostrada Bucuresti-Ploiesti renunta la Bucuresti dar si la Pipera. Pentru ca exproprierea terenurilor din Beverly Hills-ul Romaniei costa prea mult, aproximativ 10 milioane de euro, sefii de la drumuri modifica radical proiectul soselei. Intrarea nu se va mai face din strada Petricani, cum era proiectul initial, ci din Centura Bucuresti, in dreptul localitatii Stefanesti. Aici va fi construit un inel de acces la noua autostrada. Evident, latifundiarii din zona care asteptau exproprierea, nu au primit tocmai bine vestea pentru ca multi vor pierde cateva milioane de euro.
Vorbim aici de celebrii Gigi Becali si Ionut Negoita. Ei vor pierde milioane de euro ca urmare a modificarii proiectului, pentru nu va mai fi nevoie ca statul sa cumpere terenurile lor.
Astfel, Gigi Becali va pierde aproximativ un milion de euro, iar Ionut Negoita 4 milioane de euro.
Din ce ne spun specialistii, schimbarea de proiect este relativ fezabila. Jumatatea de pasaj ramasa finalizata la limita centurii ar putea fi usor continuata cu un inel de autostrada. Intrarea si iesirea s-ar face asadar din soseaua de centura largita de curand la patru benzi care preia acum mult mai mult trafic si nu se mai blocheaza.
“Nu mi se pare deloc in regula pentru ca terenurile sunt blocate, nu pot primi autorizatie, nu poti construi. Efectiv bani blocati. Nimeni nu ne-a abordat sa ne faca o propunere de pret oricare ar fi el.”, spune Ionut Negoita, proprietar de terenuri in Pipera.
Dar nu toti proprietarii de terenuri sunt dezamagiti de intentia celor de la autostrazi. Gigi Becali, spre exemplu, spune ca se bucura ca isi poate pastra terenurile pe care va putea investi si spune chiar ca va face un bulevard care sa lege Pipera de viitoarea autostrada.
Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) mai are nevoie de 100 de milioane euro pentru a finaliza autostrada Bucuresti-Ploiesti. Tronsonul trebuia terminat la sfarsitul anului trecut dar din lipsa banilor predarea lucrarii va fi amanata cu un an.
Autostrada este impartita in doua sectoare, respectiv Bucuresti-Moara Vlasiei unde lucreaza consortiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi si Moara Vlasiei-Ploiesti construit de asocierea Spedition UMB/Pa&Co International/Euroconstruct '98/Com-Axa.
Potrivit MTI, autostrada Bucuresti-Ploiesti este realizata in proportie de 60%.
Pe acelasi subiect: