De la zero, la sute de milioane de dolari. Cat cheltuiesc brandurile pentru cele mai cunoscute logo-uri din lume FOTO
O etapa foarte importanta prin care trece o companie in promovarea brandului sau consta in alegerea unui logo potrivit, care sa o reprezinte si sa o faca vizibila pe piata. Intreg procesul necesita uneori mult timp si mai ales bani. Interesant este ca unele dintre cele mai cunoscute branduri din lume n-au platit nimic pentru logo-uri recunoscute astazi la nivel mondial.
Stock Logos, un site care pune la dispozitia utilizatorilor o arhiva impresionanta a logo-urilor companiilor globale, a intocmit un top care arata cat cheltuiesc brandurile pentru publicitate si cat de mult valoreaza simbolurile care le reprezinta in intreaga lume.
Surprinzator este faptul ca in timp ce unele firme au cheltuit milioane de dolari pentru promovare, altele au platit echivalentul unui bilet de cinema.
Coca-Cola: 0 dolari
Faimosul logo al producatorului de bauturi carbogazoase Coca-Cola a fost creat in anul 1886 de Frank M. Robinson, partenerul si contabilul fondatorului companiei, John Pemberton's. Potrivit reprezentantilor Coca-Cola, “Robinson a sugerat numele Coca-Cola, gandindu-se ca cei doi C vor arata bine in publicitate”. Intentia sa a fost sa creeze un logo unic, scriindu-l in stil spencerian, cunoscut drept o forma de caligrafie in vremurile acelea, scrie Business Insider.
Google: 0 dolari
Desi logo-ul celui mai popular motor de cautare din lume este celebru pretutindeni pe glob, in special pentru stilul curcubeu, el a trecut prin diverse schimbari de-a lungul anilor. Design-ul original a fost creat insa cu ajutorul unui program de grafica, de insusi Sergey Brin, co-fondatorul Google.
Twitter: 15 dolari
Twitter a cumparat dreptul de a folosi mica pasare ca simbol al logo-ului sau cu doar 15 dolari, chiar de pe iStockphoto, una dintre cele mai mari agentii de fotografie din lume. Artistul desenului, Simon Oxley, locuia la vremea respectiva in Japonia si a primit doar sase dolari pentru munca sa, scrie Business Insider.
Nike: 35 dolari
Phil Knight, co-fondatorul Nike, a achizitionat logo-ul care reprezinta astazi imaginea companiei americane. In 1971, Knight preda un curs de contabilitate la Universitatea din Portland, unde l-a cunoscut pe studentul Carolyn Davidson. Acesta din urma se plangea de faptul ca nu avea suficiente resurse materiale pentru a-si expune picturile. Proprietarul gigantului din retail i-a propus atunci un targ: ii oferea doi dolari pe ora pentru a lucra la un logo care sa reprezinte Nike. Pretul total s-a ridicat la 35 de dolari.
Enron: 33.000 dolari
Paul Rand a primit 33.000 de dolari pentru ca a creat logo-ul Enron. Se intampla in 1990, cand gigantul din energie cauta sa-si asume o identitate vizuala cat mai potrivita. Rand a creat logo-uri si pentru companiile ABC, UPS, NeXT si Westinghouse.
NeXT: 100.000 dolari
Tot Paul Rand a creat si logo-ul NeXT, compania de animatii grafice, infiintata de Steve Jobs (parintele Apple) in 1986.
Editia 2012 a Jocurilor Olimpice din Londra: 625.000 de dolari
Comitetul Olimpic International, responsabil cu organizarea Olimpiadei de la Londra, eveniment ce s-a incheiat duminica, 12 august, a cheltuit nici mai mult, nici mai putin de 400.000 de lire (echivalentul a 625.000 de dolari) pentru logo-ul JO din aceasta vara. Simbolul, creat de designerul Wolff Olins, a fost destul de controversat. Multi artisti l-au catalogat ca fiind destul de neingrijit.
Pepsi: 1.000.000 dolari
In 2008, Arnel Group a refacut logo-ul eternului rivalul al Coca-Cola, Pepsi, pentru fabuloasa suma de un milion de dolari.
BBC: 1.800.000 dolari
Logo-ul BBC a fost creat in 1997, atunci cand postul britanic de televiziune a trecut de la fonturile inclinate si pline de culoare la chenarele simple cu litere in interior.
BP: 211.000.000 dolari
BP a cheltuit peste 200 milioane de dolari pentru schimbarea logo-ului sau in 2008, potrivit Stock Logos. Gigantul de publicitate Ogilvy &Mather a lucrat la imaginea si sloganul companiei britanice, incercand s-o transforme intr-un gigant din energie in care oamenii pot avea incredere.
Pe acelasi subiect: