Lista brandurilor pe cale de disparitie

American Airlines va disparea in 2013 din cauza ineficientei. A fost principalul transportator in SUA pentru aproape 30 de ani si a supravientuit in perioade in care altii au dat faliment. A pierdut insa avantajul cand Northwest a fuzionat cu Delta si cei de la Continental au dat mana cu United. In ultimii doi ani, American Airlines a devenit o companie de transport aerian, de nivel mediu.

Research In Motion (RIM) poate fi cel mai bun exemplu al unei companii inovatoare care si-a pierdut reputatia. Drept urmare va disparea in anul 2013, prevad cei de la 24/7 Wall Street.  Cu cinci ani in urma, RIM a fost singura firma producatoare de smartphone-uri BlackBerry,  detinand aproape intreaga piata. Dar a facut o greseala fatala atunci cand nu si-a adaptat tehnologia la nevoile consumatorilor. In iunie 2007, Apple a lansat iphone-ul, restul fiind istorie.

Pacific Sunwear nu mai are de mult capital pentru a concura si va disparea anul viitor. In cel mai recent raport al companiei, se spune ca unul dintre cele mai mari riscuri a fost reprezentat de faptul ca a scazut simtitor capitalul si nu si-a indeplinit obligatiile financiare.

Cei de la 24/7 Wall Street au facut si anul trecut preconizari foarte bune, viteza de indeplinire a acestora fiind surprizatoare.

MySpace a fost vandut de catre cei ce la News Corporation, dupa ce a fost publicat pe lista lor. Saab a dat faliment la numai 5 luni dupa ce 24/7 Wall Street au dat publicitatii lista lor cu predictii. In noimebrie 2011, Ericsson a renuntat la jumatate din compania de telefoane mobile Sony Ericsson, aparent constienti de un lucru pe care cei de la Sony inca nu-l realizasera, faptul ca industria smartphone-urilor este detinuta de catre cei de la Apple si telefoanele cu sistem Android ale celor de la Google.

Nokia este o alta companie, despre care cei de la 24/7 preconizeaza ca va disparea curand.

Principalele criterii aplicate de 24/7 Wall Street in realizarea listei sunt scaderea rapida a vanzarilor si pierderile mari; dezvalurile creatorilor brand-ului ca vor iesi din afaceri; cresterile rapide ale tarilor care in mod sigur nu vor fi recuperate prin preturi mari; companiile care sunt vandute; firmele care intra in faliment; cele care si-au pierdut marea majoritate a cumparatorilor sau operatiunile cu o rapida distrugere a cotei de piata.

Fiecare companie nominalizata are una dintre aceste problemea si va disparea, conform definitiilor, intr-o perioada de 18 luni.

Alaturi de American Airlines, Research In Motion(RIM), pe lista de anul acesta se mai afla si Avon.

Una dintre principalele probleme ale celor de la Avon o reprezinta faptul ca piata produselor de infrumusetare este foarte competitiva, iar managementul actual nu este concentrat pe esenta afacerilor. Unul dintre analistii de la Morningstar a declarat de curand: “In ciuda initiativelor de restructurare care au costat firma aproape 800 de milioane de dolari, se observa ca Avon concediaza angajati in mod constant in loc sa inainteze in mod eficient.”

MetroPCS. Acest mic agent si-a pierdut orice sansa pe care o avea sa concureze cu alti competitori mari precum T-Mobile, AT&T, Verizon si Sprint-Nextel. Investitorii au abandonat compania, iar competitia cu cei mari a inceput sa ii coste. In luna mai a acesui an, analistii Wall Street au afirmat ca MetroPCS se afla in negocieri de achizitionare cu cei de la T-Mobile, care este detinut de gigantul Deutsche Telekom.

Salon.com. Lansat in anul 1995, Salon.com este unul dintre site-urile de stiri si comentarii de pe internet. In ultimii anii, a fost eclipsat de site-uri mai mari si mai bine finantate, precum The Atlantic si Washington Post.

Suzuki. Suzuki Motors a vandut in primele cinci luni ale acestui an 10.695 de masini si camionete. Aceste vanzari au fost cu 3,9% mai mici decat decat cele din aceeasi perioada a anului 2011. Motivele pentru care compania are probleme sunt legate de reputatia slaba si de lipsa finantarii pentru autoturismele din 2012. Chiar si cu o tactica agresiva de vanzari, Suzuki nu isi poate imbunatati pozitia pe piata din America. Cele mai multe masini ale lor se vand pentru mai putin de 20.000 de dolari.