Strategie de marketing: parfum de paine calda sau ciocolata. Cum conving supermarketurile clientii sa-si scoata banii din buzunare VIDEO
Un lant de supermarketuri din Brooklyn, New York, isi imbie clientii sa cumpere produse, folosindu-se de arome. Magazinul a instalat niste aparate care imprastie miros de paine calda, ciocolata ori fructe proaspete. Astfel, clientilor li se face pofta si ajung sa cumpere si altceva decat ceea ce trecusera pe lista inainte sa plece de acasa.
In magazin au fost instalate cinci aparate care imprastie mirosuri imbietoare. Ideea i-a venit unei angajate care si-a dat seama ca nu toti clientii sunt impresionati de ambalaj.
"Cam 75% din ceea ce percepem drept gust vine de fapt de la un alt simt, mirosul. Acesta e un detaliu important cand trebuie sa vinzi alimente", a declarat femeia.
Jurnalistii CNN au vrut sa testeze dispozitivele si o membra a echipei a fost legata la ochi si plimbata prin supermarket. In functie de miros si-a dat seama la ce raion se afla.
Si clientii au avut aceleasi reactii. Ba mai mult spun ca au fost astfel tentati sa cumpere lucruri care nu erau trecut pe lista de shopping.
Si multi chiar fac asta. Drept dovada, in magazinul respectiv a fost inregistrata o crestere a vanzarilor cu 5%, in cele trei luni de cand au fost instalate aparatele de imprastiat arome. Metoda este totusi controversata: unii spun ca, in acest fel, cumparatorul e manipulat sa cheltuiasca mai mult.
Citeste si:
Cum te influenteaza muzica din magazine sa cumperi mai mult
Cele 15 trucuri secrete prin care supermarketurile incearca sa te faca sa cumperi mai mult